Please select the curriculum by the start year of studies and track.
verkko-opiskelu: webinaarit, ryhmätyöskentely ja itsenäinen opiskelu, asiantuntijaluennot tallenteina ja kirjalliset aineistot. (not translated)
Reeta Sipola
1. Luennot ja opintomateriaalit Moodlessa
- Diasarjat, haastattelutallenteet, luentotallenteet ja muut materiaalit
2. Green Care –kirjallisuus ja verkkomateriaalit
- Mieli ja maisemat Eko- ja ympäristöpsykologian näkökulma, 2005. K.Salonen.
- Green Care –toimintatavan suuntaviivat Suomessa, 2014. http://www.mtt.fi/mttkasvu/pdf/mttkasvu20.pdf
- Luonnonlukutaito Luo liiketoimintaa vihreästä hyvinvoinnista, 2013. http://www.sitra.fi/julkaisu/2013/luonnonlukutaito-luo-liiketoimintaa-vihreastahyvinvoinnista
- Green Care –toiminnan eettiset ohjeet http://www.gcfinland.fi/yhdistys/yhdistyksen-eettiset-ohjeet/
- Green Care –laatutyökirja ja Green Care Finland Ry:n ylläpitämä laatusivusto http://www.gcfinland.fi/laatu/ (not translated)
Reeta Sipola
Finnish
17.05.2022 - 31.07.2022
5 op / 135h (1op=27h). webinaarit, verkko-opiskelua itsenäisesti ja ryhmässä. (not translated)
14.03.2022 - 16.05.2022
Kaikki tapaamiset toteutetaan etäyhteydellä.
Avauswebinaari 18.5.2022. klo 17.00-18.00
Ohjauswebinaari 25.5.2022 klo16.00 alkaen
Ohjauswebinaari 14.6.2022 klo 16.00 alkaen
Webinaaripäivä 26.7.2022 klo 9.00-16.00 (not translated)
Arviointi koostuu seuraavista osa-alueista:
- Opiskelijoiden vertaisarviointi toimijaesittelystä ja verkkokeskustelusta
- Kirjalliset tehtävät
- Aktiivinen osaamisen osoittaminen webinaaripäivässä (not translated)
Distance learning
0 - 50
0001 Free-choice elective studies
5 cr
5 cr
Approved/Rejected
Bachelor of Natural Resources, Agronomist
Hyväksytty suoritus:
- Opiskelija suorittaa jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa sekä osallistuu webinaaripäivään.
- Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä luonnon merkityksen ihmisen hyvinvoinnille, sekä tuntevansa vaikuttavuuden taustateorioita. Opiskelija havainnollistaa osaamistaan esimerkeillä luonnon vaikuttavuudesta sekä hyvinvointivaikutusten soveltamisessa omaan toimintaansa.
- Opiskelija osoittaa tuntevansa erilaisia luontosuhteita ja ymmärtävänsä ohjaustaitojen merkityksen Green Gare – toiminnassa.
- Opiskelija osoittaa tuntevansa Green Care – toiminnan keskiset tekijät ja laatukriteerit. Opiskelija osaa analyyttisesti tarkastella Green Care –toiminnan erityispiirteitä ja sen eroja suhteessa muihin hyvinvointia edistäviin menetelmiin ja muuhun luontolähtöiseen toimintaan.
- Opiskelija tuntee Green Care – toimintakenttää Suomessa ja alan keskeisissä maissa
Hylätty suoritus:
- Opiskelija ei suorita jaksolle sisältyviä oppimistehtäviä eikä osallistu webinaareihin.
- Opiskelija ei ymmärrä luonnon merkitystä ihmisen hyvinvoinnille, ei tunne vaikuttavuuden taustateorioita eikä osaa hyödyntää luonnon hyvinvointivaikutuksia omassa toiminnassaan. Opiskelija ei tunne erilaisia luontosuhteita eikä ymmärrä ohjaustaitojen merkitystä Green Care –
toiminnassa.
- Opiskelija ei tunne Green Care –toimintaa määritteleviä tekijöitä eikä alan laatukriteereitä. Opiskelija ei osaa analysoida Green Care -toiminnan
erityispiirteitä eikä erota sitä muista hyvinvointia edistävistä menetelmistä ja muusta luontolähtöisestä toiminnasta.
- Opiskelija ei tunne Green Care – toimintakenttää Suomessa eikä muissa alan keskeisissä maissa. (not translated)
Opetus toteutetaan verkko-opetuksena Zoom-etäopetusjärjestelmän ja Moodle-oppimisympäristön avulla.
Tätä varten tarvitset tietokoneen, jossa on internetyhteys (laajakaista) sekä kuulokemikrofoni (voi lainata Lapin AMKin kirjastoista).
Opiskeluvälineiden käyttöön perehdytetään ja teknisiin kysymyksiin on saatavilla koko opintojen ajan apua virtuaaliopintojen tukihenkilöiltä.
Etäopetuksena toteutettavat tunnit nauhoitetaan ja niitä on mahdollisuus seurata myöhemmin. (not translated)
Sirpa Torvinen
Juho Tiili (toim.). Pääsyopas Insinöörikoulutukseen 2019. Tammertekniikka 2019 tai vanhempi painos.
Juho Tiili (toim.). Pääsyopas 2021 ammattikorkeakoulutukseen. Tammertekniikka 2021 tai vanhempi painos.
Luento- ja laskuharjoitusmateriaalit sekä web-materiaali. (not translated)
Sirpa Torvinen
Finnish
13.04.2022 - 31.05.2022
02.12.2021 - 31.12.2021
Verkko-opetus:
klo 17.00 – 19.30
ke 13.4.
ke 20.4.
ma 25.4.
ma 2.5.
ma 9.5.
ma 16.5.
ma 23.5. (not translated)
Arviointi: Hyväksytty/Hylätty
Hyväksytty: Etätehtävät laskettu sekä vähintään 5/7 matematiikan testiä tehty (not translated)
Distance learning
0 - 100
0001 Free-choice elective studies
3 cr
Approved/Rejected
Bachelor of Engineering, Information Technology
Hyväksytty: Etätehtävät laskettu sekä vähintään 5/7 matematiikan testiä tehty (not translated)
Kirsi Muuttoranta
Kirsi Muuttoranta
English
01.09.2021 - 30.11.2021
02.08.2021 - 31.08.2021
60% Contact teaching, 40% Distance learning
10 - 50
0001 Free-choice elective studies
5 cr
2 cr
H-5
Kurssi hybriditoteutus: opettaja/henkilöstöjohtoista käytännön harjoittelua ja itsenäistä teorian opiskelua sekä tehtävien tekemistä.
Teoriamateriaali ja itseopiskelutehtävät moodlessa.
Opiskelija hoitaa itsenäisesti kurssin harjoittelupaikat, mutta sopii ennakkoon asiasta opettajan ja harjoittelun vastaavan kanssa. (not translated)
Maarit Timonen
Moodlessa. Opiskelija voi käyttää muutakin materiaalia soveltuvin osin asianmukaisesti lähteet merkittynä. (not translated)
Maarit Timonen
Käytännön harjoittelujaksot työelämässä, hankkeissa, koulun tapahtumissa, projekteissa, opiskelijajärjestön toiminnassa, vapaa-ajan harrasteissa...Harjoittelut on sovittava ja hyväksytettävä etukäteen vastaavalla opettajalla ja harjoittelun valvojalla. (not translated)
Ei ole tenttiä, vaan oppimispäiväkirja harjoittelujaksoista sekä harjoittelun vastaavan arviointi suoritetusta harjoittelusta.
Lisäksi teoriaosuuden tehtävät moodlessa.
Kurssiarviointi perustuu hyväksyttyihin teoriatehtäviin ja harjoittelujaksoon (H/HYL) ja oppimispäiväkirjaan yhdessä harjoitteluarvioinnin kanssa (0-5). (not translated)
Finnish
On suotavaa, ja kannustetaan harjoittelemaan myös muilla kielillä kuin suomeksi tapahtuman järjestämistä ja kohtaamista eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa sekä palvelemaan heitä vieraalla kielellä. (not translated)
10.01.2022 - 15.12.2022
Opiskelija suorittaa kurssia omaan tahtiinsa saavuttaen 5 op:ta vastaavan työmäärän harjoittelujen ja teorian opiskelun kautta. (not translated)
01.10.2021 - 15.10.2022
Opiskelija suorittaa kurssia omaan tahtiinsa saavuttaen 5 op:ta vastaavan työmäärän harjoittelujen ja teorian opiskelun kautta. (not translated)
Kurssin aloitus ja opettajan vetämä johdanto kurssille on 4 kertaa vuodessa: 2 kertaa kevätlukukaudella, 2 kertaa syyslukukaudella. Katso lukujärjestyksestä aloitusajankohta ja tule paikalle kurssin johdantoluennolle= ilmoittautuminen kurssille.
Kurssia voi suorittaa itsenäisesti non-stop, kunhan sopii käytännönharjoitteluista vastaavan opettajan kanssa. (not translated)
Hybriditoteutus: teoriaa ja käytäntöä opiskelijan omaan tahtiin ympäri vuoden. (not translated)
Arviointi: hylätty - K5
Arvioidaan:
Oppimispäiväkirja 0-5, joka on kurssiarvosanan perusta yhdessä harjoitteluarviointien kanssa.
Teoriatehtävät hyväksytty/hylätty (H/HYL)
Harjoittelujakso hyväksytty/hylätty (H/HYL) (not translated)
Distance learning
0 - 60
0001 Free-choice elective studies
5 cr
5 cr
H-5
Bachelor of Natural Resources, Agronomist
Methods:
1) Lectures
2) an excursion (reindeer herding)
3) Video diary and presentation
4) Group exam
Kirsi Muuttoranta
in Moodle
Kirsi Muuttoranta
Group exam 16.11.2022 or 17.11.2022 (depending on the timetables of other courses)
Failed exams -> supplementary written tasks
English
All the teaching is in English, aimed for the international students
01.09.2022 - 30.11.2022
5 ects = 133 hour work
14.03.2022 - 25.08.2022
15.9. - 30.11.2022
Lectures and group exam either at Rantavitikka campus (Jokiväylä 11) or in Zoom
Mandatory excursion 13.10.2022 at Rovaniemi region (bus transportation from and to Jokiväylä 11)
There is a parallel, 100% on-line course named "Reindeer - animal, culture and livelihood". Please choose only one, as there are overlappings.
Approved / rejected
Requirements:1) Active participation in lectures and excursion and 2) exam 3) video diary
60% Contact teaching, 40% Distance learning
0 - 30
To pass the course the student needs to
1) Participate in the excursion 13.10.2022
2) Write a report or portfolio / make an video either individually or in a group based on the lectures and the excursion
3) Pass the exam (group exam)
The assessment criteria:
exam (50 %), report or portfolio or video (40 %) , active participation in the lectures (10%)
0001 Free-choice elective studies
5 cr
2 cr
Approved/Rejected
Bachelor of Natural Resources, Forestry
The requirements to pass the course:
The student understands the value of tourism, forestry, rural business and reindeer husbandry in the economic life in Lapland, knows the meaning of nature conservation to economic life in Lapland and the need and means of land use conflict management.
The student learns to know reindeer as an artic animal, learns to know detailed step by step description of reindeer herding as a source of livelihood and understands how the incomes of reindeer herders are compiled.