Valitse opetussuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja polun mukaan.
Osaamistavoitteet: Opiskelija hallitsee autonomisen tiimin toiminnan periaatteet ja johtamisen erityispiirteet. Opiskelija tietää monialaisuuden ja rekrytoinnin haasteet tiimityössä. Opiskelija osaa hyödyntää autonomista tiimityötä innovaatioita tuottavana toimintamallina.
Opintojakson ydinsisältö:
- itseohjautuvuus ja sitoutuminen
- monialainen tiimi
- autonominen tiimityö innovaatioita tukevana toimintamallina
- tiedon jakaminen tiimityössä
- rekrytointi
- verkostojohtaminen
Opetuksen organisointi: Itsenäinen ja yhteistoiminnallinen työskentely.
Oppimistehtävien työstäminen monialaisissa tiimeissä verkkovälitteisesti.
Itse- ja vertaisarviointi.
Tuulikki Keskitalo
Opiskelijoiden itsenäisesti hankkima ajankohtainen kansallinen ja kansainvälinen kirjallisuus.
Tuulikki Keskitalo
Suomi
23.03.2022 - 31.05.2022
01.10.2021 - 30.11.2021
Etäkontaktipäivät:
23.3.2022 klo 16-20: Opintojakson orientaatiotapaaminen
11.5.2022 klo 16-20: Loppuwebinaari
Kellonajat voivat tarkentua lähempänä ajankohtaa
Opintojakso arvioidaan numeraalisesti asteikolla 0-5 (ohjaaja). LIsäksi opiskelijat tekevät itse- ja vertaisarvioinnin.
Etäopetus
1 - 55
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
4 op
5 op
H-5
Opiskelija ei saavuta opintojakson tavoitteita.
Tyydyttävä T1-T2:
Opiskelija
- osaa tyydyttävästi analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa tyydyttävästi arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa tyydyttävästi soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa tyydyttävästi analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa tyydyttävästi monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa tyydyttävästi perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa tyydyttävällä tasolla itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa tyydyttävällä tasolla luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää tyydyttävällä tasolla luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Hyvä H3-H4:
Opiskelija
- osaa hyvin analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa hyvin arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa hyvin soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa hyvin analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa hyvin monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa hyvin perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa hyvin itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa hyvinluovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää hyvin luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Erinomainen K5:
Opiskelija
- osaa kiitettävästi analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa kiitettävästi arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa kiitettävästi soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa kiitettävästi analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa kiitettävästi monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa kiitettävästi perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa kiitettävästi itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa kiitettävästi luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää kiitettävästi luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Osaamistavoitteet: Opiskelija hallitsee autonomisen tiimin toiminnan periaatteet ja johtamisen erityispiirteet. Opiskelija tietää monialaisuuden ja rekrytoinnin haasteet tiimityössä. Opiskelija osaa hyödyntää autonomista tiimityötä innovaatioita tuottavana toimintamallina.
Opintojakson ydinsisältö:
- itseohjautuvuus ja sitoutuminen
- monialainen tiimi
- autonominen tiimityö innovaatioita tukevana toimintamallina
- tiedon jakaminen tiimityössä
- rekrytointi
- verkostojohtaminen
Opetuksen organisointi: Itsenäinen ja yhteistoiminnallinen työskentely.
Oppimistehtävien työstäminen monialaisissa tiimeissä verkkovälitteisesti.
Itse- ja vertaisarviointi.
Tuulikki Keskitalo
Opiskelijoiden itsenäisesti hankkima ajankohtainen kansallinen ja kansainvälinen kirjallisuus.
Tuulikki Keskitalo
Suomi
23.05.2022 - 29.08.2022
14.03.2022 - 15.04.2022
Etäkontaktipäivät:
23.5.2022 klo 12-16: Opintojakson orientaatiotapaaminen
29.8.2022 klo 12-16: Loppuwebinaari
Kellonajat voivat tarkentua lähempänä ajankohtaa
Opintojakso arvioidaan numeraalisesti asteikolla 0-5 (ohjaaja). LIsäksi opiskelijat tekevät itse- ja vertaisarvioinnin.
Etäopetus
15 - 40
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
5 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Opiskelija ei saavuta opintojakson tavoitteita.
Tyydyttävä T1-T2:
Opiskelija
- osaa tyydyttävästi analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa tyydyttävästi arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa tyydyttävästi soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa tyydyttävästi analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa tyydyttävästi monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa tyydyttävästi perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa tyydyttävällä tasolla itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa tyydyttävällä tasolla luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää tyydyttävällä tasolla luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Hyvä H3-H4:
Opiskelija
- osaa hyvin analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa hyvin arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa hyvin soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa hyvin analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa hyvin monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa hyvin perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa hyvin itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa hyvinluovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää hyvin luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Erinomainen K5:
Opiskelija
- osaa kiitettävästi analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa kiitettävästi arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa kiitettävästi soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa kiitettävästi analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa kiitettävästi monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa kiitettävästi perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa kiitettävästi itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa kiitettävästi luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää kiitettävästi luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Opetusmenetelmät
• Onlinekontaktit/luennot ja itsenäinen tiedonhaku
• videoidut asiantuntijapuheenvuorot Moodlessa (avautuvat näkyviin aloitustutoriaalin jälkeen)
• aktiivinen osallistuminen, yksin ja ryhmässä oppiminen
• sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt (Moodle)
Maarit Tihinen
Huttunen, H., Seppala, T., Lahteenmaki, I., & Mattila, J. (2019). What Are the Benefits of Data Sharing? Uniting Supply Chain and Platform Economy Perspectives. Uniting Supply Chain and Platform Economy Perspectives. DOI: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3456914
Kenney, Martin; Rouvinen, Petri; Seppälä, Timo & Zysman, John (2019) Platforms and industrial change. Industry and Innovation, 26:8, pp. 871-879, DOI: 10.1080/13662716.2019.1602514
Mucha, Tomasz & Seppala, Timo (2020): Artificial Intelligence Platforms – A New Research Agenda for Digital Platform Economy. ETLA Working Papers No 76. DOI: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3532937
Viitanen, Jukka; Paajanen, Reijo; Loikkanen, Valto & Koivistoinen, Aki (2018): Digitaalisen alustatalouden tiekartasto. Valtioneuvoston kanslia, Työ- ja elinkeinoministeriö, Innovaatiorahoituskeskus Business Finland. Helsinki. ISBN: 978-952-457-632-1. https://www.businessfinland.fi/globalassets/julkaisut/alustatalouden_tiekartasto_web_x.pdf
Kääriäinen, J., Pussinen, P., Wallin, A., Valkokari, K., Saari, L., Mölsä, A., Pirttimaa, T., Blomstedt, E., Lusila, H., Poikonen, J., & Ahokas, M. (2021). Alustatalouden esimerkkejä Suomesta. VTT Technical Research Centre of Finland. VTT White Paper https://www.vttresearch.com/sites/default/files/pdf/whitepapers/Keko_SEED_White_paper_suomalaiset%20alustaekosysteemit.pdf
Maarit Tihinen, Tanja Suomalainen
Suomi
15.05.2022 - 30.06.2022
14.03.2022 - 24.04.2022
Virtuaalikontaktit:
16.5.2022 klo 17-21 (*).
13.6.2022 klo 17-21 (*).
(*) Aikataulu voi tarkentua lähempänä kontaktikertaa.
Etäopetus
15 - 55
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
4 op
5 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Johdantoluento verkkoympäristössä ja opintojakson käynnistys opintojaksoon kuuluvien ryhmätuotosten esittely.
Ryhmätyö ja tutorointi verkossa.
Kaisa Kukkonen
Kansainväliset journalartikkelit, aiheeseen liittyvä ajankohtainen kirjallisuus, esim.
Lusch, R. L. & Vargo. S. L. 2014. Service-dominant logic . Cambridge University Press.
Kaisa Kukkonen
Suomi
15.09.2021 - 30.11.2021
19.03.2021 - 12.09.2021
Virtuaaliluennot:
29.9.2021 klo 17 - 21 (*)
2.11.2021 klo 17 - 21 (*)
(*) klo-ajat voivat tarkentua myöhemmin.
Etäopetus
1 - 45
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
4 op
5 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Itsenäinen työskentely, ryhmäharjoituksia AC-kontaktiopetuksen aikana. Kontaktiopetus tapahtuu Adobe Connect (AC) yhteyden avulla. Materiaalit ja ohjeistukset ovat Moodlessa. Jakson suorittaminen edellyttää itsenäistä tiedonhankintaa.
Jari Sarja
Materiaali annetaan ensimmäisellä luentokerralla (AC).
Jari Sarja
Suomi
01.09.2021 - 17.10.2021
19.03.2021 - 25.08.2021
AC-kontaktit: 1.9 ja 28.9.2021. Molemmat kontaktit ovat klo 17:15-20:30.
Hyl, T1-K5. Arviointikriteerit alla:
Tyydyttävä T1-T2:
Opiskelija
-osaa ottaa huomioon vastuullisuuden eri elementit verkostojen johtamisessa
-osaa käyttää soveltaen mainetta tukevia markkinointivies-tintätyökaluja verkostojen johtamisessa
-osaa soveltaa maineen ja luottamuksen johtamisen erityispiirteitä palvelutalouden verkostojen johtamistyössä
Hyvä H3-H4:
Opiskelija
-osaa analysoida ja soveltaa vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa
-osaa käyttää erilaisia markkinointiviestintä-työkaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa
-osaa perustellen soveltaa ja kehittää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja
Erinomainen K5:
Opiskelija
-osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida ja soveltaa vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa
-osaa luovasti ja itsenäisesti käyttää erilaisia markkinointiviestintä-työkaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa
-löytää luovia ja uusia keinoja soveltaa ja kehittää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja
Etäopetus
15 - 50
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
3 op
5 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
(only in English)
Main content:
Understanding cultural aspects in global co-operation between institutions, cultural differences and collaboration
Networking theories, principles and practices, forming networks in international contexts from individual and organizational aspects
Training and developing an organization for international operations
Connection to competences:
Innovation competence
Development competence of multidisciplinary service economy
Marko Korkeakoski
Marko Korkeakoski
Englanti
27.10.2021 - 31.12.2021
19.03.2021 - 20.10.2021
3.11.2021 AC contact session at 12-16
30.11.2021 AC contact session at 12-16
Etäopetus
15 - 50
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
4 op
5 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
MONT-prosessi erillisen ohjeistuksen mukaisesti.
MONT-prosessi erillisen ohjeistuksen mukaisesti.
Riikka Partanen, Minna Hietaniemi, Tuulikki Keskitalo, Outi Hyry-Honka, Merja Koikkalainen, Maarit Tihinen
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
19.03.2021 - 31.07.2021
MONT-prosessi erillisen ohjeistuksen mukaisesti.
Etäopetus
15 - 45
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
30 op
30 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Opinnäytetyöseminaarit (edistymis-, tulos- ja loppuseminaarit) ja ohjaus
Heli Väätäjä
Marita Turulin, Minna Hietaniemi, Heli Väätäjä, Outi Hyry-Honka, Helena Kangastie, Sini Santala
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
19.03.2021 - 31.07.2021
Seminaarit - Tarkemmat ajat sovitaan valmistuvien opinnäytetöiden määrän ja aikataulun mukaan - alustavat ajat
6.9 klo 8-17
15.10 klo 8-17
26.11 klo 8-17
67% Lähiopetus, 33% Etäopetus
15 - 30
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
10 op
10 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa hankkia ja tulkita käyttäjätietoa ja soveltaa sitä palvelujen muotoilun eri vaiheissa.
Opiskelija osallistaa sidosryhmiä suunnitteluprosessiin erilaisilla menetelmillä ja kehittää viestintä- ja vuorovaikutustaitoja.
Opiskelija osaa muodostaa palvelukonsepteja eri palvelukanaviin liittyen.
Opintojakson ydinsisältö
-palvelumuotoilun suunnitteluprosessi
-asiakas- ja käyttäjätiedon keruu- ja analysointimenetelmät
-suunnitteluajattelun (design - thinking) perusteet
-soveltava palvelumuotoilun tehtävä, uusiopalvelun suunnittelu
-sosiaalisen median työkalut
Simo Rontti
Heli Väätäjä, Simo Rontti
Suomi
13.09.2021 - 19.11.2021
Opintojakso on 5 op laajuinen eli 127 h.
19.03.2021 - 31.07.2021
Pakollinen kontaktiopetus: 27.9 ja 15.11. 2021 klo 17-21 /Teams
Etäopetus
15 - 40
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
4 op
5 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Opintojakso sisältää asiantuntijaesityksiä, ryhmätyöskentelyä ja kehittämistehtävän. Kehittämistehtävään sisältyy itsenäistä tiedonhankintaa, työskentelyä verkossa ja raportointia.
Merja Koikkalainen
Merja Koikkalainen
Suomi
27.09.2021 - 15.11.2021
19.03.2021 - 05.09.2021
Kontaktiopetus
29.9.2021 klo 9.00 - 13.00 Virtuaaliluokka
2.11.2021 klo 9.00 - 13.00 Virtuaaliluokka
Aikataulu voi tarkentua lähempänä kontaktikertaa.
Etäopetus
15 - 30
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
4 op
5 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Merja Koikkalainen
Kaisa Kukkonen
Suomi
25.08.2021 - 28.10.2021
19.03.2021 - 05.09.2021
Kontaktiopetus:
25.8.2021 klo 9.00 - 13.00 Virtuaaliluokka
8.9.2021 klo 17.00 - 21.00 Virtuaaliluokka
28.9.2021 klo 12.00 - 16.00 Virtuaaliluokka
Aikataulu voi tarkentua lähempänä kontaktikertaa.
Etäopetus
15 - 46
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
4 op
5 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Syksyn 2022 opintojaksototeutus on tarkoitettu Digiajan palvelujohtaminen-koulutuksen opiskelijoille.
Opetusmenetelmät
• AC-kontaktit/luennot ja itsenäinen tiedonhaku
• videoidut asiantuntijapuheenvuorot Moodlessa (avautuvat näkyviin aloitustutoriaalin jälkeen)
• aktiivinen osallistuminen, yksin ja ryhmässä oppiminen
• sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt (Moodle)
Jari Sarja
Huttunen, H., Seppala, T., Lahteenmaki, I., & Mattila, J. (2019). What Are the Benefits of Data Sharing? Uniting Supply Chain and Platform Economy Perspectives. Uniting Supply Chain and Platform Economy Perspectives. DOI: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3456914
Kenney, Martin; Rouvinen, Petri; Seppälä, Timo & Zysman, John (2019) Platforms and industrial change. Industry and Innovation, 26:8, pp. 871-879, DOI: 10.1080/13662716.2019.1602514
Mucha, Tomasz & Seppala, Timo (2020): Artificial Intelligence Platforms – A New Research Agenda for Digital Platform Economy. ETLA Working Papers No 76. DOI: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3532937
Viitanen, Jukka; Paajanen, Reijo; Loikkanen, Valto & Koivistoinen, Aki (2018): Digitaalisen alustatalouden tiekartasto. Valtioneuvoston kanslia, Työ- ja elinkeinoministeriö, Innovaatiorahoituskeskus Business Finland. Helsinki. ISBN: 978-952-457-632-1. https://www.businessfinland.fi/globalassets/julkaisut/alustatalouden_tiekartasto_web_x.pdf
Kääriäinen, J., Pussinen, P., Wallin, A., Valkokari, K., Saari, L., Mölsä, A., Pirttimaa, T., Blomstedt, E., Lusila, H., Poikonen, J., & Ahokas, M. (2021). Alustatalouden esimerkkejä Suomesta. VTT Technical Research Centre of Finland. VTT White Paper https://www.vttresearch.com/sites/default/files/pdf/whitepapers/Keko_SEED_White_paper_suomalaiset%20alustaekosysteemit.pdf
Tanja Suomalainen
Suomi
26.10.2022 - 31.12.2022
01.08.2022 - 21.08.2022
Virtuaalikontaktit:
3.11.2022 klo 12.30-16.30 (*).
7.12.2022 klo 17-21 (*).
(*) Aikataulu voi tarkentua lähempänä kontaktikertaa.
Etäopetus
15 - 45
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
4 op
5 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Johdantoluento verkkoympäristössä ja opintojakson käynnistys opintojaksoon kuuluvien ryhmätuotosten esittely.
Ryhmätyö ja tutorointi verkossa.
Tanja Suomalainen
Kansainväliset journalartikkelit, aiheeseen liittyvä ajankohtainen kirjallisuus, esim.
Lusch, R. L. & Vargo. S. L. 2014. Service-dominant logic . Cambridge University Press.
Marika Tuomela-Pyykkönen, Tanja Suomalainen
Suomi
23.09.2022 - 20.11.2022
01.08.2022 - 21.08.2022
Virtuaaliluennot:
To 29.9.2022 klo 17 - 21 (*)
Ti 1.11.2022 klo 17 - 21 (*)
(*) klo-ajat voivat tarkentua myöhemmin.
Etäopetus
1 - 60
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
4 op
5 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Itsenäinen työskentely, ryhmäharjoituksia Teams-kontaktiopetuksen aikana. Kontaktiopetus tapahtuu Teams-yhteyden avulla. Materiaalit ja ohjeistukset ovat Moodlessa. Jakson suorittaminen edellyttää itsenäistä tiedonhankintaa.
Jari Sarja
Materiaali annetaan ensimmäisellä luentokerralla. Materiaali on saatavilla Moodlessa.
Jari Sarja
Suomi
31.08.2022 - 30.09.2022
01.08.2022 - 21.08.2022
Kontaktitapaamiset Teamsissa: 31.8. ja 27.9.2022. Molemmat kontaktikerrat ovat klo 17:15-21:00.
Hyl, T1-K5. Arviointikriteerit alla:
Tyydyttävä T1-T2:
Opiskelija
-osaa ottaa huomioon vastuullisuuden eri elementit verkostojen johtamisessa
-osaa käyttää soveltaen mainetta tukevia markkinointivies-tintätyökaluja verkostojen johtamisessa
-osaa soveltaa maineen ja luottamuksen johtamisen erityispiirteitä palvelutalouden verkostojen johtamistyössä
Hyvä H3-H4:
Opiskelija
-osaa analysoida ja soveltaa vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa
-osaa käyttää erilaisia markkinointiviestintä-työkaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa
-osaa perustellen soveltaa ja kehittää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja
Erinomainen K5:
Opiskelija
-osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida ja soveltaa vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa
-osaa luovasti ja itsenäisesti käyttää erilaisia markkinointiviestintä-työkaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa
-löytää luovia ja uusia keinoja soveltaa ja kehittää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja.
Lähiopetus
15 - 40
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
H-5
Ylempi AMK-koulutus
(only in English)
Main content:
Understanding cultural aspects in global co-operation between institutions, cultural differences and collaboration
Networking theories, principles and practices, forming networks in international contexts from individual and organizational aspects
Training and developing an organization for international operations
Connection to competences:
Innovation competence
Development competence of multidisciplinary service economy
Maarit Tihinen
C. Kadushin: Understanding Social Networks: Theories, Concepts, and Findings, 2012
A. Degenne, M. Forsé: Introducing Social Networks, 1991
M.O. Jackson: The Human Network: How Your Social Position Determines Your Power, Beliefs, and Behaviors, 2020
L. Chen: Intercultural Communication, 2017
J.W. Neulieb: Intercultural Communication, A Contextual Approach, 2021
Marko Korkeakoski
Englanti
11.10.2022 - 20.12.2022
01.08.2022 - 18.09.2022
Online contact sessions:
11.10.2022 at 17-19
25.10.2022 at 17-19
1.11.2022 at 17-19
8.11.2022 at 17-19
This course is done through discussion in group (3 sessions). It is an imperative that the student will participate in all three sessions. However, alternatively, the student is able to form a group with other students who are not able to participate in the discussion and utilize that in their final essay.
Etäopetus
1 - 40
Opintojakso on tarkoitettu ensisijaisesti Digiajan palvelujohtamisen opiskelijoille.
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
4 op
5 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Syksyn 2022 opintojaksototeutus on tarkoitettu Digiajan palvelujohtaminen-koulutuksen opiskelijoille
Marika Kunnari
Maarit Tihinen, Merja Koikkalainen
Suomi
18.08.2022 - 16.10.2022
01.08.2022 - 21.08.2022
Online kontaktiopetus:
24.8.2022 klo 9.00 - 13.00
7.9.2022 klo 12.30 - 16.30
27.9.2022 klo 17.00 - 21.00
Aikataulu voi tarkentua lähempänä kontaktikertaa.
Etäopetus
15 - 40
Digiajan palvelujohtaminen (R31YH)
2 op
5 op
H-5