Valitse opetussuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja polun mukaan.
• tutoriaalityöskentely: aktiivinen osallistuminen ja läsnäolo välttämätön, yksin ja ryhmässä oppiminen
• itsenäinen tiedonhaku
• asiantuntijaluennot
• sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt (Moodle)
• tehtävät ja työpajatyöskentely
Sirkka Saranki-Rantakokko
Henkilöstöjohtamisen kansallinen ja kansainvälinen tutkimuskirjallisuus ja muut tietolähteet.
Soili Vesterinen, Helena Kangastie
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
19.03.2021 - 22.08.2021
Lähiopiskelupäivät: 24.8.2021 ja 20.9.2021, AC-ympäristö ja mahdollisesti Teams.
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5 arviointikriteereiden ja arviointisuunnitelman mukaisesti.
Arviointi sisältää ennakkotehtävän arvioinnin, ryhmäesseen arvioinnin, itsearvioinnin.
20% Lähiopetus, 80% Etäopetus
15 - 30
Hyvinvointiosaamisen johtaminen
2 op
4 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Asiantuntijaluennot.
Sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt.
Itsenäinen tiedonhaku.
Satu Elo
Kansallinen ja kansainvälinen tutkimuskirjallisuus.
Korhonen A., Jylhä V., Korhonen T. & Holopainen A. Näyttöön perustuva toiminta - tarpeesta tuloksiin. 2018. Skhole Oy.
Outi Mattila, Tanja Kyykkä, Satu Elo
Suomi
01.11.2021 - 31.12.2021
19.03.2021 - 05.09.2021
AC-välitteiset tunnit:
1.11. ja 3.12.2021
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5.
Arviointi sisältä oppimistehtävän arvioinnin ja itsearvioinnin.
Etäopetus
0 - 60
Hyvinvointiosaamisen johtaminen, Digitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen
4 op
5 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Kiitettävä K 5:
Opiskelija
-luo johdonmukaisen tutkimuksellisen kehittämisen tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tutkimustietolähteitä kriittisesti analysoiden
-hallitsee näyttöön perustuvan toiminnan kokonaisprosessin johtamisen vastuualueella työyksikössä, organisaatiossa ja alueellisesti
-hallitsee tutkimustiedon laaja-alaisen hyödyntämisen, mikä näkyy tarkoituksenmukaisten lähteiden käytössä, tutkimustiedon analysoinnissa ja arvioinnissa sekä tutkimustulosten synteesin laadinnassa
-arvioi ja kehittää tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti työyksikön, organisaation tai alueen olemassa olevia käytäntöjä ja toimintakulttuuria.
Hyvä H3–H4:
Opiskelija
-hankkii ja arvioi tutkimustietoa kehittämisen perustaksi kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä lähteitä hyödyntäen
-soveltaa näyttöön perustuvan toiminnan kokonaisprosessia johtamisen vastuualueella työyksikössä, organisaatiossa ja alueellisesti
-hallitsee tutkimustiedon hyödyntämisen, mikä näkyy tarkoituksenmukaisten lähteiden käytössä, tutkimustiedon analysoinnissa ja arvioinnissa sekä tutkimustulosten synteesin laadinnassa
-tuottaa tavoitteellisia ja perusteltuja työyksikön, organisaation tai alueen kehittämissuunnitelmia ja ratkaisuja ottaen huomioon toimintakulttuurin.
Tyydyttävä T1–T2:
Opiskelija
-hankkii ja arvioi tutkimustietoa kehittämisen perustaksi laaja-alaisesti
-tunnistaa näyttöön perustuvan toiminnan kokonaisprosessin johtamisen vastuualueella työyksikössä, organisaatiossa ja alueellisesti
-pyrkii tutkimustiedon hyödyntämiseen, mikä näkyy lähteiden käytössä, tutkimustiedon analysoinnissa ja arvioinnissa sekä pyrkimyksessä synteesiin tutkimustulosten hyödyntämisessä
-tunnistaa ja analysoi työyksikön, organisaation tai alueen kehittämiskohteita ja ratkaisuja ottaen huomioon toimintakulttuurin.
Itseohjautuva oppiminen, vertaisarviointi ja opetus- /ohjauskeskustelut. Tiedon ja käytännön yhdistäminen.
Väliseminaari 23.8.2021, Jokiväylä 11 tai koronatilanteen ohjeiden mukaisesti AC-välitteisesti. Väliseminaariesityksen palautus Moodleen 19.8.2021 mennessä.
Esitarkastusversion (ehdotus valmiista työstä) palautus 31.10.2021 Moodleen.
Valmiin työn palautus viikkoa ennen valmiin työn esitysseminaaria. Opiskelija huomioi palautuksen myös työn opponoijalle.
Mediatiedotteen laatiminen.
Valmiin työn esitys 2.-3.12.2021 tai YAMK -seminaarissa erikseen ilmoitettavan aikataulun mukaisesti.
Oppimateriaalit, opintojaksoa koskeva informaatio ja oppimistehtävien palautus tehdään Moodle -työtilassa: Opinnäytetyö 799YOPOJ-19006, -19008, -19010; 01.08.2020-31.12.2021, 30 op. Työtila pysyy samana koko opinnäytetyön työstön ajan. .
Raija Seppänen, Taina Liu, Heli Väätäjä, Heikki Hannola, Outi Hyry-Honka, Sirkka Saranki-Rantakokko, Anniina Tohmola, Sini Santala
Opinnäytetyö luo, tuottaa ja kehittää osaamista sekä työelämään että kehittämishankkeisiin.
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
19.03.2021 - 31.07.2021
Väliseminaari 23.8.2021, Jokiväylä 11 /AC
Valmiin työn esitys, oma ryhmä 2.-3.12.2021, Jokiväylä 11 /AC
Tai YAMK -seminaarissa erikseen ilmoitettavan aikataulun mukaisesti.
Ks. opetusmenetelmät
Opinnäytetyön arviointi suoritetaan numeraalisesti ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opinnäytetyöoppaassa kuvatun kriteeristön mukaisesti.
Esitarkastus
Kypsyysnäyte /Mediatiedote, arvioidaan arvosanoilla hyväksytty tai hylätty
Toimeksiantajan lausunto
Itsearviointi
Vertaisarviointi
10% Lähiopetus, 90% Etäopetus
1 - 30
Hyvinvointiosaamisen johtaminen
30 op
27 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
• itsenäinen tiedonhaku
• asiantuntijaluennot
• sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt (Moodle)
• tehtävät ja työpajatyöskentely
Sirkka Saranki-Rantakokko
Verkostojohtamisen kansallinen ja kansainvälinen tutkimuskirjallisuus ja muut tietolähteet.
Soili Vesterinen, Helena Kangastie
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
19.03.2021 - 22.08.2021
Lähiopiskelupäivät: 24.8.2021 ja 20.9.2021, AC-ympäristö ja mahdollisesti Teams.
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5 arviointikriteereiden ja arviointisuunnitelman mukaisesti.
Arviointi sisältää yksilöesseen arvioinnin ja itsearvioinnin.
20% Lähiopetus, 80% Etäopetus
15 - 30
Hyvinvointiosaamisen johtaminen
2 op
4 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Asiantuntijaluennot.
Sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt.
Itsenäinen tiedonhaku.
Kansallinen ja kansainvälinen tutkimuskirjallisuus.
Korhonen A., Jylhä V., Korhonen T. & Holopainen A. Näyttöön perustuva toiminta - tarpeesta tuloksiin. 2018. Skhole Oy.
Outi Mattila, Satu Elo, Kielet Virtuaaliopettaja AMK
Suomi
15.10.2022 - 20.12.2022
01.08.2022 - 21.08.2022
Zoom-välitteiset tunnit:
31.10. ja 9.12. 2022, klo 8.15-15.00
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5.
Arviointi sisältä oppimistehtävän arvioinnin ja itsearvioinnin.
Etäopetus
15 - 35
Opintojakso on tarkoitettu sosiaali-, terveys, ja liikunta-alan YAMK-opiskelijoille.
Hyvinvointiosaamisen johtaminen
4 op
5 op
H-5
Ylempi AMK-koulutus
Tyydyttävä T1–T2:
Opiskelija
-hankkii ja arvioi tutkimustietoa kehittämisen perustaksi laaja-alaisesti
-tunnistaa näyttöön perustuvan toiminnan kokonaisprosessin johtamisen vastuualueella työyksikössä, organisaatiossa ja alueellisesti
-pyrkii tutkimustiedon hyödyntämiseen, mikä näkyy lähteiden käytössä, tutkimustiedon analysoinnissa ja arvioinnissa sekä pyrkimyksessä synteesiin tutkimustulosten hyödyntämisessä
-tunnistaa ja analysoi työyksikön, organisaation tai alueen kehittämiskohteita ja ratkaisuja ottaen huomioon toimintakulttuurin.
Hyvä H3–H4:
Opiskelija
-hankkii ja arvioi tutkimustietoa kehittämisen perustaksi kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä lähteitä hyödyntäen
-soveltaa näyttöön perustuvan toiminnan kokonaisprosessia johtamisen vastuualueella työyksikössä, organisaatiossa ja alueellisesti
-hallitsee tutkimustiedon hyödyntämisen, mikä näkyy tarkoituksenmukaisten lähteiden käytössä, tutkimustiedon analysoinnissa ja arvioinnissa sekä tutkimustulosten synteesin laadinnassa
-tuottaa tavoitteellisia ja perusteltuja työyksikön, organisaation tai alueen kehittämissuunnitelmia ja ratkaisuja ottaen huomioon toimintakulttuurin.
Kiitettävä K 5:
Opiskelija
-luo johdonmukaisen tutkimuksellisen kehittämisen tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tutkimustietolähteitä kriittisesti analysoiden
-hallitsee näyttöön perustuvan toiminnan kokonaisprosessin johtamisen vastuualueella työyksikössä, organisaatiossa ja alueellisesti
-hallitsee tutkimustiedon laaja-alaisen hyödyntämisen, mikä näkyy tarkoituksenmukaisten lähteiden käytössä, tutkimustiedon analysoinnissa ja arvioinnissa sekä tutkimustulosten synteesin laadinnassa
-arvioi ja kehittää tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti työyksikön, organisaation tai alueen olemassa olevia käytäntöjä ja toimintakulttuuria.