•     Art Methods in Social Services K700BE02-3001 13.09.2022-23.10.2022  5 cr  (KA71S22K) +-
    Learning objectives
    Learning objectives:

    The student
    - deepens their self-knowledge and creativity
    - can use art methods in self-expression and in groups
    - is encouraged to try art methods in social services work
    Starting level and linkage with other courses
    NULL
    Contents
    Contents:
    - The construction of self-knowledge through the individual, communal and cultural environment
    - Select art methods that activate and support participation in the social services field
    - Practising directing a small-scale art project

    Teaching methods and instruction

    Läsnäolovelvollisuus 80%, työpajat 100% Opinnot toteutetaan yhteistoiminnallisesti, tutkivasti, kokeilevasti ja kokemuksellisesti. Opintojakson alussa tulee tehdä ennakkotehtävä. Lisäksi tulee tehdä visuaalinen välitehtävä. Opintojakson opetussisältö koostuu toiminnallisista, aisteja ja mielikuvitusta virittävistä harjoituksista sekä työskentelystä sanallisen ja sanattoman ilmaisun, valokuvan, musiikin, draaman sekä kehon alueella. Osallistava työpajatyöskentely päättää kurssin. Kurssin kantavana teemana on asiakkaan hyvinvoinnin tukeminen. Oppimistehtävät koostuvat itsenäisestä työskentelystä kirjallisessa sekä visuaalisessa muodossa sekä yhteistoiminnallisesta työpajatyöskentelystä. Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista lähijaksojen työskentelyyn (work-shopit pakollisia) sekä oppimistehtävien tekoa yksin ja ryhmässä. Tavoitteena opintojaksolla on: Tutustuminen eri taidelähtöisiin menetelmiin ja niiden kokeileminen. Ryhmän työskentelyn suunnittelu ja ohjaus. Sosiaalialalla käytettäviin taidelähtöisiin menetelmiin tutustuminen sekä osallistavan työpajan rakentaminen, toteuttaminen ja arviointi pienryhmässä. (not translated)

    Responsible person

    Sanna Viinonen

    Learning material and recommended literature

    Materiaalit ja suositeltava aineisto löytyy moodlesta Työpajan suunnitteluun ja sisältöön liittyvä aineisto tulee hankkia itsenäisesti. (not translated)

    Mode of delivery

    Distance learning

    Campus

    Kosmos, Tietokatu 1, Kemi

    Exam dates and re-exam possibilities

    Työpajat 10/2022 Työpajat järjestetään vain kerran. Jos opiskelija on perustellusta syystä estynyt osallistumaan työpajaan, hänen tulee suunnitella, toteuttaa ja arvioida työpaja asiakkaiden kanssa itsenäisesti. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    13.09.2022 - 23.10.2022

    Learning assignments

    5 opintopistettä, noin 135 tuntia (not translated)

    Enrollment

    14.03.2022 - 06.09.2022

    Location and time

    Syksy 2022 (not translated)

    Groups
    • KA71S22K
    Assessment criteria

    Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista läsnäoloa opetuksessa (vähintään 80%) ja että ennakkotehtävä ja välitehtävät on hyväksytysti suoritettu. Opiskelija osallistuu työpajan suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin. Työpajoissa tulee olla 100% läsnä. Työpajan kirjallinen suunnitelma, hyväksytty/hylätty Työpaja hyväksytty / hylätty (not translated)

    Teachers

    Sari Leppälä, Virpi Piira

    Seats

    0 - 45

    Degree Programmes

    Bachelor of Social Services

    Virtual proportion

    5 cr

    Evaluation scale

    Approved/Rejected

    Assessment criteria
    Assessment criteria, approved/failed

    Teachers evaluate the written work of the student workshop, which includes the theoretical part and the action plan, approved / rejected.

    Evaluation of the written plan:
    Approved:
    The instructions given have been followed as required. All aspects have been addressed and justified. Art orientation is justified. The transitions have received attention and have been described. The division of roles is highlighted. The goals have been defined. The whole is logical enough. The language is good. Adequate resources have been used. The source references are mostly marked correctly.

    Fail: The instructions in the workshop plan have not been followed as required. The instructed elements of the plan are not justified or are confused. The workshop plan is not art-based. Transition situations have not been described and the division of roles is missing or very unclear. Goals are missing. The whole is narrow and fragmented / confusing. The language is weak. Sources not used / sources not suitable. Source references are missing or incorrectly marked.

    Criteria for evaluating the implementation of the workshop:
    Approved:
    The implementation of the workshop is planned and has been built smoothly. The guidance is relatively clear and client inclusive.

    Fail: The implementation of the workshop is fragmented and inconsistent. Guidance is weak and lacks planning and instructor contact with participants. There is no theme in the workshop and its purpose remains unclear. There is a lack of art-based work. The workshop is not and does not allow for group collaboration.

    The overall assessment of the course: approved / fail