•     Social Sciences in Social Services K701SL15OJ-19010 10.01.2022-13.03.2022  5 cr  (K71S21S) +-
    Learning objectives
    Learning objectives:

    The student
    - understands the methods through with sociology, social policy and philosophy analyse the interaction between the individual and society
    - can describe the basic concepts and approaches of sociology and social policy
    - can describe the welfare policy system behind the work and professions in the field of social services
    - can critically analyse the activities of people, communities and societies with the tools of sociological, sociopolitical and philosophical thinking

    Contents:
    - Welfare theories
    - Models, values and practices of social policy
    - Sociological thinking, explaining and interpretation
    - Thinking and acting according to moral and social philosophy (behind organising work and services in the social services field)
    Starting level and linkage with other courses
    NULL
    Contents
    Contents:

    Social policy
      - Basic concepts, approaches and theories of social policy
      - Values and practices of social policy
      - Social and welfare policies
      - The ways in which social policy looks at and describes society, its structures and development
      - The social policy framework behind the social work and occupations

    Sociology
      - Sociological Thinking - Sociological Imagination (C.W.Mills)
      - What is sociology? - Sociology is a way of thinking about the world created by humans (Bauman)
      - Sociology and change - from classics to newer currents

    Philosophy
      - The challenge of growing up in a welfare society
      - Trips to moral philosophy
      - Trips to social philosophy
      - Ethical Challenges in the Social Welfare Society
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1
    Satisfactory (1–2):
    The student can define the key basic concepts, systems and approaches of the course.
    Assessment criteria - grade 3
    Good (3–4):
    The student can explain key basic concepts, systems and approaches, with a good application of an analytical approach.
    Assessment criteria - grade 5
    Excellent (5):
    The student understands and can apply basic concepts in examining the actions of people, communities and societies using an analytical/critical approach.

    Teaching methods and instruction

    Luennot, oppimiskeskustelut, itsenäinen opiskelu. (not translated)

    Responsible person

    Timo Marttala

    Learning material and recommended literature

    Turvaverkko vai trampoliini, Ihalainen Jarmo..... Johdatus sosiologian perusteisiin, Jani Erola, Pekka Räsänen (toim.) Ajattele, filosofoi; Juha Räikkä, Helena Siipi (toim.) Saari, J. (toim.) 2019. Hyvinvointi. Suomalaisen yhteiskunnan perusta. (not translated)

    Mode of delivery

    Contact teaching

    Campus

    Kosmos, Tietokatu 1, Kemi

    Exam dates and re-exam possibilities

    Ensimmäinen suoritus: Opintojakson tuntien puitteissa. Uusinnat: 1. 25.3.2022 2. 14.5.2022 (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    10.01.2022 - 13.03.2022

    Enrollment

    01.10.2021 - 03.01.2022

    Groups
    • K71S21S
    Assessment criteria

    Arviointikriteerit Hylätty 0 Opiskelija ei osaa määritellä opintojakson keskeisiä peruskäsitteitä eikä lähestymistapoja. T 1 Opiskelija osaa määritellä opintojakson keskeiset peruskäsitteet ja lähestymistavat mekaanisesti niitä sisäistämättä. T 2 Opiskelija osaa määritellä opintojakson keskeiset peruskäsitteet ja lähestymistavat mekaanisesti ja osin selittäen. H 3 Opiskelija osaa määritellä ja selittää keskeiset peruskäsitteet ja lähestymistavat. H 4 Opiskelija osaa määritellä ja selittää keskeiset peruskäsitteet ja lähestymistavat analyyttista otetta hyvin hyödyntäen. K 5 Opiskelija osaa määritellä ja selittää keskeiset peruskäsitteet ja lähestymistavat analyyttista/kriittistä otetta erinomaisesti hyödyntäen. (not translated)

    Teachers

    Timo Marttala

    Seats

    0 - 40

    Degree Programmes

    Bachelor of Social Services

    Evaluation scale

    H-5