•     Behavioural Sciences in Social Services K701SL16OJ-19011 03.01.2022-13.03.2022  5 cr  (KA71S21S_2) +-
    Learning objectives
    Learning objectives:

    The student
    - understands the perspectives of behavioural field of sciences at different stages of a person’s life
    - can analyse the diversity of values and views of human beings
    - knows the development stages of humans and can identify common and individual factors of an individual’s overall growth and development

    Contents:
    - Key concepts, approaches and theories of pedagogics, social psychology, psychology and developmental psychology from the perspective of client work in social services
    Starting level and linkage with other courses
    NULL
    Contents
    Life cycle thinking: the holistic development of man at different stages of his life cycle.
    Personality and me at the heart of growth and development.
    Human conceptions and frameworks of psychology.
    Basic concepts of education: growth and growth process, upbringing / support of growth process, upbringing styles, importance of growth environment, learning.
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1
    Satisfactory (1–2):
    The student can define the key basic concepts, approaches and theories of the course from the perspective of the social services field.
    Assessment criteria - grade 3
    Good (3–4):
    The student can explain the key basic concepts, approaches and theories from the perspective of the social services field using an analytical approach.
    Assessment criteria - grade 5
    Excellent (5):
    The student understands and can apply basic concepts, approaches and theories in examining the actions of people, communities and societies using an analytical/critical approach.

    Teaching methods and instruction

    kontaktiopetus Kosmoksessa, AC-etäkontaktiopetus, Moodle-oppimisympäristö, pienryhmätyöskentely ja itsenäinen työskentely (not translated)

    Responsible person

    Seija Järvi

    Learning material and recommended literature

    luennot ja Moodle-alustan materiaali, kirjallisuus sekä muu opintojaksolla osoitettu materiaali esim. Rinne, R. ym. 2015. Johdatus kasvatustieteisiin Suominen, E. ym. 2014. Arjen sosiaalipsykologia Dunderfelt, T. 2011. Elämänkaaripsykologia (not translated)

    Mode of delivery

    Distance learning

    Campus

    Kosmos, Tietokatu 1, Kemi

    Exam dates and re-exam possibilities

    tentti viikolla 11 (tarkempi ajankohta ja uusintatenttiajat (2 uusintamahdollisuutta) ilmoitetaan myöhemmin) Jos opiskelija ei saa hyväksyttyä tenttisuoritusta kolmella suorituskerralla, opintojakson arvioinniksi merkitään hylätty, jolloin opiskelija voi ilmoittautua uudestaan opintojaksolle. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    03.01.2022 - 13.03.2022

    Learning assignments

    kokonaistuntimäärä 135 h sisältäen kontaktiopetusta 20 h, monivalintatentti 2 h sekä välitehtäviin liittyvää itsenäistä ja pienryhmätyöskentelyä Moodle-oppimisympäristössä (not translated)

    Enrollment

    01.10.2021 - 05.01.2022

    Content scheduling

    - käyttäytymistieteellisen osaamisen merkitys sosiaalialalla - psykologian ja kehityspsykologian näkökulma - sosiaalipsykologian näkökulma - kasvatustieteen näkökulma - ihmisen ikäkausien tarkastelu (not translated)

    Groups
    • KA71S21S_2
    Alternative learning methods

    ei valinnaista suoritustapaa (AHOT mahdollinen) (not translated)

    Assessment criteria

    sisältöalueisiin liittyvät tehtävät hyväksytty/hylätty monivalintatentti 0-5 opintojakso kokonaisuutena: tyydyttävä (1-2) Opiskelija osaa määritellä opintojakson keskeiset peruskäsitteet, lähestymistavat ja teoriat sosiaalialan näkökulmasta. hyvä (3-4) Opiskelija osaa selittää keskeiset peruskäsitteet, lähestymistavat ja teoriat sosiaalialan näkökulmasta, analyyttista otetta hyvin hyödyntäen. kiitettävä (5) Opiskelija ymmärtää ja osaa soveltaa peruskäsitteitä, lähestymistapoja ja teorioita ihmisten ja yhteisöjen toiminnan tarkastelussa, analyyttista/kriittistä otetta hyödyntäen. (not translated)

    Teachers

    Seija Järvi

    Seats

    0 - 40

    Degree Programmes

    Bachelor of Social Services

    Virtual proportion

    5 cr

    Evaluation scale

    H-5