•     Art Methods in Social Services K701SL17OJ-19011 12.01.2022-30.04.2022  5 cr  (KA71S21S_2) +-
    Learning objectives
    Learning objectives:

    The student
    - deepens their self-knowledge and creativity
    - can use art methods in self-expression and in groups
    - is encouraged to try art methods in social services work

    Contents:
    - The construction of self-knowledge through the individual, communal and cultural environment
    - Select art methods that activate and support participation in the social services field
    - Practising directing a small-scale art project
    Starting level and linkage with other courses
    NULL
    Contents
    Tieto puuttuu
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1
    Workshops directed by students are assessed.
    Self-assessment, peer review, instructor assessment.

    Satisfactory (1–2):
    The students have put little effort in planning the workshop. The topic is poorly defined and the work is lacking in logic. The implementation of the workshop is dull and the direction has only a few good moments. Art methods do not spark the interest of the participants.
    Assessment criteria - grade 3
    Workshops directed by students are assessed.
    Self-assessment, peer review, instructor assessment.

    Good (3–4):
    The students have put a good effort in planning the workshop and discuss their chosen topic in an interesting way. The implementation and direction of the workshop is successful. An unoriginal work method is applied in the workshop. The students avoid taking risks.
    Assessment criteria - grade 5
    Workshops directed by students are assessed.
    Self-assessment, peer review, instructor assessment.

    Excellent (5):
    The students have put an excellent effort in planning the workshop and discuss their chosen topic in a profound and multi-faceted way. The implementation and direction of the workshop is inspiring, insightful and controlled. Art methods are applied creatively in the workshop.

    Teaching methods and instruction

    Läsnäolovelvollisuus 80%, työpajat 100% Opinnot toteutetaan yhteistoiminnallisesti, tutkivasti, kokeilevasti ja kokemuksellisesti. Opintojakson alussa tulee tehdä ennakkotehtävä. Opintojakson opetussisältö koostuu toiminnallisista, aisteja ja mielikuvitusta virittävistä harjoituksista sekä työskentelystä sanallisen ja sanattoman ilmaisun, valokuvan, musiikin, draaman sekä kehon alueella. Osallistava työpajatyöskentely päättää kurssin. Kurssin kantavana teemana on asiakkaan hyvinvoinnin tukeminen. Oppimistehtävät koostuvat itsenäisestä työskentelystä kirjallisessa sekä visuaalisessa muodossa sekä yhteistoiminnallisesta työpajatyöskentelystä. Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista lähijaksojen työskentelyyn (work-shopit pakollisia) sekä oppimistehtävien tekoa yksin ja ryhmässä. Tavoitteena opintojaksolla on: Tutustuminen eri taidelähtöisiin menetelmiin ja niiden kokeileminen. Ryhmän työskentelyn suunnittelu ja ohjaus. Sosiaalialalla käytettäviin taidelähtöisiin menetelmiin tutustuminen sekä osallistavan työpajan rakentaminen, toteuttaminen ja arviointi pienryhmässä. (not translated)

    Responsible person

    Sari Leppälä

    Learning material and recommended literature

    Materiaalit ja suositeltava aineisto löytyy moodlest Työpajan suunnitteluun ja sisältöön tulee hankkia aineisto itsenäisesti (not translated)

    Mode of delivery

    Distance learning

    Campus

    Kosmos, Tietokatu 1, Kemi

    Exam dates and re-exam possibilities

    Työpajat 3/2022 (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    12.01.2022 - 30.04.2022

    Learning assignments

    5 opintopistettä, noin 135 tuntia (not translated)

    Enrollment

    01.10.2021 - 05.01.2022

    Location and time

    Kevät 1 2022 (not translated)

    Groups
    • KA71S21S_2
    Assessment criteria

    Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää läsnäoloa opetuksessa (vähintään 80%) ja että ennakkotehtävä ja välitehtävät on hyväksytysti suoritettu. Opiskelija osallistuu työpajan suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin. Työpajoissa tulee olla 100% läsnä. Työpajan kirjallinen suunnitelma 0-5 Työpaja hyväksytty / hylätty Opintojakson lopullinen arviointi 0-5 (not translated)

    Teachers

    Sari Leppälä, Virpi Piira

    Seats

    0 - 40

    Degree Programmes

    Bachelor of Social Services

    Virtual proportion

    5 cr

    Evaluation scale

    H-5