Opintojakso kuuluu sosionomiopintojen suuntaaviin/syventäviin opintoihin. Kurssi on itsenäisesti suoritettava verkko-opintojakso: -orientaatio -keskustelualuetyöskentely -verkkotentti -essee -case-työskentely (not translated)
Kirsi Poikajärvi
Moodlessa opintojakson alkaessa jaettava oppimateriaali. (not translated)
Distance learning
Mahdollisuuksien mukaan opiskelija haastattelee työelämän edustajaa. (not translated)
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Verkkotentti avoinna koko opintojakson ajan. Tentin voi uusia kerran. (not translated)
Finnish
14.03.2022 - 31.05.2022
Ajankäytön hallinta. 5op (1op = 27h, 5op = 135h). Opintojaksolla orientaatio + 3 oppimisosiota. Yhden oppimisosion tekemiseen aikaa on käytössä n.3 viikkoa. Eri osioissa oppimistehtävään käytetty aika vaihtelee. Työskentelemällä viikoittain opiskelija edistää oppimisprosessiaan itseään kuormittamatta. (not translated)
01.10.2021 - 07.03.2022
Kevät 2022 14.3.2022- 31.5.2022. Verkossa, Moodle-alustalla. (not translated)
Opintojakson arviointi hylätty - K5. Opintojakson oppimistehtävät Kiitettävä (5): Ammatillinen tietoperusta ja käsitteet: Opiskelija tietää teoriaperustan ja käsitteet, joita soveltaa asiantuntevasti erilaisiin ilmiöihin ja tilanteisiin. Hän tietää palvelujärjestelmän rakenteet ja prosessit ja niitä ohjaavan lainsäädännön. Opiskelija analysoi ja perustelee toiminnan monipuolisesti tutkimus- ja käytännön tiedon avulla. Ammatillinen toiminta: Opiskelija tunnistaa asiakkaiden tuen ja palvelujen tarpeet ja osaa tarkoituksenmukaisesti ohjata ja tukea heitä monimutkaisissa tai ennakoimattomissa työtilanteissa. Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa asiantuntevasti ammatillisia yksilö-, ryhmä- ja yhteisötyön menetelmiä. Hän osaa soveltaa perustellusti lainsäädäntöä, kansallisia ja kansainvälisiä suosituksia palvelusuunnittelussa, päätöksenteossa ja toiminnassa. Opiskelija kehittää ja uudistaa sosiaalialan työtä ja sen käytäntöjä. Hyvä (3-4): Ammatillinen tietoperusta ja käsitteet: Opiskelija tietää keskeisen teoriaperustan ja käsitteet, joita soveltaa erilaisissa ilmiöissä ja tilanteissa. Hän tietää pääosin palvelujärjestelmän rakenteet ja prosessit ja niitä ohjaavan lainsäädännön. Opiskelija arvioi ja perustelee toimintaa tutkimus- ja käytännön tiedon avulla. Ammatillinen toiminta: Opiskelija tunnistaa asiakkaiden tuen ja palvelujen tarpeet ja osaa ohjata ja tukea heitä monimutkaisissa tai ennakoimattomissa työtilanteissa. Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa ammatillisia yksilö-, ryhmä- ja yhteisötyön menetelmiä. Hän osaa soveltaa lainsäädäntöä, kansallisia ja kansainvälisiä suosituksia palvelusuunnittelussa, päätöksenteossa ja toiminnassa lainsäädäntöä. Hän tunnistaa sosiaalialan työn ja sen käytäntöjen kehittämis- ja uudistamistarpeita. Tyydyttävä (1-2): Ammatillinen tietoperusta ja käsitteet: Opiskelija tietää teoriaperustaa ja käsitteitä, joita käyttää pinnallisesti ilmiöissä ja tilanteissa. Hän tunnistaa palvelujärjestelmän rakenteita ja prosesseja ja niitä ohjaavaa lainsäädäntöä. Opiskelija kuvaa toimintaa pääosin käytännön tiedon avulla. Ammatillinen toiminta: Opiskelija tunnistaa asiakkaiden tuen ja palvelujen tarpeita ja osaa ohjaamisen ja tukemisen perustaidot. Opiskelija tuntee ja osaa käyttää muutamia ammatillisia yksilö-, ryhmä- ja yhteisötyön menetelmiä. Hän tunnistaa ja ottaa huomioon lainsäädäntöä, kansallisia ja kansainvälisiä suosituksia palvelusuunnittelussa, päätöksenteossa ja toiminnassa. Opiskelija tunnistaa sosiaalialan työn ja sen arkikäytäntöjen kehittämistarpeita. (not translated)
Kirsi Poikajärvi
0 - 40
Degree Programme in Social Services, Kemi, Bachelor of Social Services
5 cr
H-5