•     Project expertise K701SL54OJ-19006 25.10.2021-31.12.2021  5 cr  (KA71S20K2, ...) +-
    Learning objectives
    Learning objectives:

    The student
    - is aware of development needs in social services and acquires skills and methods for developing the services
    - learns to view project activities as a form of development work
    - is familiar with the project organisation as a structure and can plan, carry out and manage different kinds of development projects
    - is familiar with the various regional, national and international financing models of projects and understands the key principles and methods of project financial management

    Contents:
    - Project as a concept and work method
    - Project work and activities as a tool for developing client work and services
    - Different regional, national and international development projects and their financing sources and models
    - Project control and management methods and tools
    - Project life-cycle thinking, resource and schedule management
    - Need-based planning, implementation, reporting, monitoring, assessment and finishing of projects and project-like work
    Starting level and linkage with other courses
    NULL
    Contents
    Tieto puuttuu
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1
    Satisfactory (1–2):
    The student knows and can identify some principles of project-like development work and can identify social services development needs.
    Assessment criteria - grade 3
    Good (3–4):
    The student has mastered the principles of project-like development work and can plan projects based on development needs.
    Assessment criteria - grade 5
    Excellent (5):
    The student can utilise and apply project-like development work in professional activities.

    Teaching methods and instruction

    Yksilö-, pari- ja ryhmätehtäviä toteutuksen aikana. Yksilöllinen työskentely ja yhteistoiminnallinen oppiminen, aktivoivia kirjoitustehtäviä, ryhmäkeskusteluja sekä oheislukemistojen hyödyntämistä. Tehtäviä ja työskentelyä myös Moodle alustaa hyödyntäen. Opiskelija saa palautetta toteutuksen aikana tehtävistään muilta opiskelijoilta ja opettajalta. Osa tehtävistä arvioidaan hyväksytty/hylätty ja lopuksi tehtävä itsenäinen kirjallinen työ "Projektisuunnitelma" 0-5 annettujen arviointikriteereiden mukaisesti. Läsnäolovelvoite 80%. Oppimistehtävien tekeminen ja työskentely Moodle alustalla vaativat aktiívista läsnäoloa ja ne tukevat itsenäisen tehtävän suorittamista. (not translated)

    Responsible person

    Janne Hirvonen

    Learning material and recommended literature

    Moodle alustalla oleva opetusmateriaali sekä aiheeseen liittyvä kirjallisuus ja verkkolähteet: Innokylä: https://www.innokyla.fi Pelin, R. (2011). Projektihallinnan käsikirja (7. uud. p.). Helsinki. Paul Silfverberg Paul (2007) IDEASTA PROJEKTIKSI. Projektinvetäjän käsikirja (2007) Edita publishing oy. Projekti-instituutti: https://www.projekti-instituutti.fi STEA. Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (2017). Hakuopas. Suopajärvi Leena (2013) Opas projektiarviointiin. Lapin yliopisto. Viirkorpi Paavo (2000) Onnistunut projekti. Opas kunta-alan projektityöskentelyyn. Suomen kuntaliitto. (not translated)

    Mode of delivery

    Distance learning

    Working life connections

    Mahdollisuuksien mukaan opiskelija voi tehdä projektisuunnitelman organisaatiolle, jossa on työssä tai työharjoittelussa. (not translated)

    Campus

    Kosmos, Tietokatu 1, Kemi

    Exam dates and re-exam possibilities

    Projektisuunnitelman palautus kontaktituntien jälkeen viimeistään xx.xx.2021. II palautus on mahdollinen xx.xx.20xx III palautus jätettävä viimeistään xx.xx.20xx (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    25.10.2021 - 31.12.2021

    Learning assignments

    Toteutuksen aikana tehdään erilaisia oppimistehtäviä yksin, parityönä ja ryhmissä ja Moodle alustaa hyödyntäen. Osa tehtävistä arvioidaan hyväksytty/hylätty. Näiden tehtävien laajuus opiskelijan työnä vastaa noin 2 op työtä. Jakson lopuksi palautetaan itsenäinen oppimistehtävä. Sen laajuus opiskelijan työnä on noin 3 opintopistettä. Lisäksi palautetaan kirjallinen itsearviointi. (not translated)

    Enrollment

    19.03.2021 - 18.10.2021

    Content scheduling

    Kontaktiopetus vahvistetun työsuunnitelman mukaisesti ja Moodle alustalla työskentelyä toteutuksen aikana. Toteutuksen päätteeksi kirjallisen työn "Projektisuunnitelma" palautus. (not translated)

    Location and time

    Kemi syksy 2021 (not translated)

    Groups
    • KA71S20K2
    • KA71S20K1
    • KA71S20K
    Alternative learning methods

    AHOT-prosessin kautta hyväksilukuja saaneiden kanssa voidaan sopia osasuorituksista. (not translated)

    Assessment criteria

    Opiskelija saa palautetta toteutuksen aikana tehtävistään muilta opiskelijoilta ja opettajalta. Osa tehtävistä arvioidaan hyväksytty/hylätty ja lopuksi tehtävä itsenäinen kirjallinen työ, projektisuunnitelma, arvioidaan seuraavia kriteereitä hyödyntäen: • Kiitettävä (5): Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa projektimuotoista kehittämistyötä ammatillisessa toiminnassa • Hyvä (3-4): Opiskelija hallitsee projektimuotoisen kehittämistyön perusteet ja osaa suunnitella projekteja kehittämistarpeiden pohjalta • Tyydyttävä (1-2): Opiskelija tietää ja tunnistaa projektimuotoisen kehittämistyön perusteita sekä tunnistaa sosiaalipalvelujen kehittämistarpeita (not translated)

    Teachers

    Janne Hirvonen

    Seats

    0 - 40

    Degree Programmes

    Degree Programme in Social Services, Kemi

    Virtual proportion

    5 cr

    Evaluation scale

    H-5