•     Guided Practice in Social and in Health Care Environments K702HL31OJ-19010 04.11.2021-31.12.2021  10 cr  (KA72H21K) +-
    Learning objectives
    Osaamistavoitteet:

    Osaat suunnitella, toteuttaa ja arvioida vastuullisesti potilaan tai asiakkaan hoitotyön päivittäisiä toimintoja.
    Osaat työskennellä aseptisesti.
    Osaat toteuttaa turvallista lääkehoitoa enteraalisesti ja parenteraalisesti injektioiden annon osalta. Osaat ohjata potilasta terveyttä edistäen.
    Osaat vuorovaikuttaa ammatillisesti potilaiden, asiakkaiden, omaisten ja henkilökunnan kanssa.
    Osaat tunnistaa ammatti-identiteettisi ja kehittää työelämätaitojasi hoitotyön osaamis- ja vastuualueiden näkökulmasta. (not translated)
    Starting level and linkage with other courses
    NULL
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1
    Tieto puuttuu

    Teaching methods and instruction

    Opiskelija osallistuu tc:lle ja kurssin tavoitteiden mukaisesti ja hoitotyöhön harjottelupaikassa (not translated)

    Responsible person

    Kirsi Heikkinen

    Learning material and recommended literature

    Sairaanhoitajan sähköinen työkirja, lääkehoitopassi ym. ohjaajan antama materiaali (not translated)

    Mode of delivery

    Contact teaching

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    04.11.2021 - 31.12.2021

    Enrollment

    19.03.2021 - 27.10.2021

    Groups
    • KA72H21K
    Small groups
    • A (: 30. : 0.)
    • B (: 30. : 0.)
    Assessment criteria

    Hyväksytty/hylätty Arvioinnin menetelmät: Itsearviointi, ohjaajien arviointi, vertaisarviointi dialogisella keskustelulla. Arvioinnin osaamisalueet: Opiskelijan oppimisprosessi Opiskelijan harjoittelujaksolle asettamien tavoitteiden saavuttaminen, suunnitelmallisuus, itseohjautuvuus, tiedon hankkiminen ja toiminnan perusteleminen teoriatiedolla. Oppimisprosessin itse- ja vertaisarviointi sekä ohjaajien palaute. Eettinen osaaminen Vaitiolovelvollisuuden ja salassapidon noudattaminen, lakien ja säädösten, hoitotyön arvojen ja periaatteiden noudattaminen omassa työssään, turvallinen työskentely, vastuullisuus, hoidollinen suhtautuminen asiakkaaseen / potilaaseen / omaisiin / yhteistyö- ja oppimisverkostoon. Vastuu omasta ammatillisesta kehittymisestä Yhteistyö- ja vuorovaikutusosaaminen Kyky aloittaa ja ylläpitää ammatillista työhön kuuluvaa vuorovaikutusta: potilas-/asiakassuhteet, alaistaidot, kollegiaalisuus, työryhmässä työskentely, parityöskentely, moniammatillinen toiminta, hoito- ja palveluyksiköiden, verkostojen välinen yhteistyö. Yhteistyö ja vuorovaikutus keskittyy yksikön perustehtävään kuuluvaan tavoitteelliseen toimintaan. Opetus- ja ohjausosaaminen Opiskelija ohjaa ja tukee erilaisia potilaita / asiakkaista heidän omaisiaan ja läheisiään ja ryhmiä sekä yhteisöjä. Ohjaa ja tukee asiakasta itsehoidossa ja potilaan oman terveysongelman hallinnassa. Terveyden edistämisen osaaminen. Päätöksenteko-osaaminen Hoitotyön prosessi, raportointi, tiedottaminen ja kirjaaminen, koordinointi. Itsensäjohtamisosaaminen; tietoisuus, itsenäisyys, myönteisyys, selkeys, luovuus, vastuullisuus. Hoitotyön kliininen osaaminen Potilaan /asiakkaan / potilaan lähiverkoston biopsykososiaalisten tarpeiden ja ongelmien tunnistaminen. Potilaan kokonaiselämän kartoitus. Hoitotyön toimintojen suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi. Hoitotyön menetelmien ja välineiden käyttäminen. Hoitosuhdetyöskentely. Tutkimus- ja hoitotoimenpiteet. Ergonomia. Aseptiikka. Neste- ja lääkehoito. Hylätyn harjoittelun kriteerit Harjoittelun/työssä oppimisen hylkääminen perustuu ammatillisiin, yhteistyöhön liittyviin sekä kehittymis- ja kehittämisvalmiuksien kriteereihin. Hylkäämisen perusteeksi riittää yksi seuraavista kriteereistä: Ammatilliset valmiudet Eettisten periaatteiden, ohjeiden ja lakien noudattamatta jättäminen Potilasturvallisuuden vaarantava toiminta Yhteistyökykyisyys Yhteistyötaidoissa puutteita Hoitosuhteisiin sitoutumattomuus Epäkollegiaalinen toiminta Oleellisia puutteita ammatillisessa vuorovaikutuksessa Oleelliset puutteet hoitotyön tiedoissa ja taidoissa Kehittymis- ja kehittämisvalmiudet Motivaation ja oma-aloitteellisuuden puuttuminen Harjoittelun suunnittelemattomuus Oman toiminnan arvioinnissa ja reflektoinnissa puutteita Työelämätaidoissa puutteita (not translated)

    Teachers

    Kirsi Heikkinen, Susanna Leskinen, Mira Oinas-Mäenalanen

    Seats

    0 - 60

    Further information

    Tavoitteet:
    Opiskelija Harjaantuu keskeisiin hoitotyön toimintoihin simulaatio- ja autenttisissa hoitoympäristöissä
    • Toteuttaa toiminnassaan hoitotyössä yhteisesti sovittuja arvoja ja periaatteita
    • Harjaantuu asiakkaan/potilaan kohtaamiseen ja ammatilliseen vuorovaikutukseen
    • Harjaantuu aseptiseen työskentelyyn
    • Osallistuu ohjatusti lääkehoidon toteutukseen
    • Osallistuu hoitotyön prosessimallin mukaiseen kirjaamiseen (not translated)

    Degree Programmes

    Nursing, Kemi

    Evaluation scale

    H-5