Opintojakson tavoitteena on muodostaa kokonaiskuva liiketoiminnasta ja matkailualan erilaisista liiketoimintamalleista perehtymällä liiketoiminnan eri osa-alueisiin ja keskeisiin käsitteisiin.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa ja kuvata erilaisia matkailualan liiketoimintamalleja
- kuvata keskeiset liiketoimintaprosessit
- kuvata johtamisen osa-alueet ja keskeiset käsitteet
- tunnistaa osaamisen johtamisen ja organisoinnin merkityksen liiketoimintamalleissa ja -prosesseissa
- kuvata markkinointiin ja asiakaskokemuksen johtamiseen liittyviä keskeisiä käsitteitä
- tunnistaa asiakasymmärryksen merkityksen matkailuliiketoiminnassa osana arvonluontia
- tunnistaa asiakaskäyttäytymisessä ja toimintaympäristössä tapahtuvia muutoksia ja niiden vaikutuksia matkailuliiketoiminnassa
- kuvata matkailuyrityksen talouden hallinnan osa-alueet ja keskeiset käsitteet
- tunnistaa turvallisuuden ja riskienhallinnan osana laatua sekä vastuullista ja kestävää matkailuliiketoimintaa
- tunnistaa omia yrittäjyysvalmiuksiaan. (not translated)