Opintojakson toteutus perustuu opiskelijan aktiiviseen ja itseohjautuvaan työskentelyyn. Opintojakso etenee vaiheittain opinnon teemoihin perustuen yksilötyönä ja ohjaustapaamisissa yhteisöllisen oppimisen menetelmin. Ennakkotehtävä, itsenäinen tiedonhaku ja aineistoessee. Opiskelijan oppimista ohjataan Moodlen lukukausityötilassa kirjallisen palautteen sekä ohjaustapaamisissa suullisen palautteen avulla. (not translated)
Milla Hirvaskari
Apunen, A. 2020. Haastajasta hittipalveluksi: tuotteista ideastasi menestyjä. Alma Talent. Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum Media Oy. Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015 (tai 2014 tai 2009). Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. Opintojaksolla osoitettu materiaali Itsenäinen tiedonhaku (not translated)
Distance learning
Finnish
08.08.2022 - 09.10.2022
Ennakkotehtävä 10 tuntia Ohjaustapaamiset ja ryhmätyöskentely 13 tuntia. Itsenäinen tiedonhaku, lukeminen ja aineistoesseen laatiminen 110 tuntia. (not translated)
14.03.2022 - 15.08.2022
31.8.-9.10.2022 Moodlen oppimis- ja Zoom-ohjausympäristöissä. (not translated)
Osaamisen näyttö. Tarkempi ohjeistus sovitaan ohjaajien kanssa. (not translated)
Arvioinnin kohteena on aineistoessee. Arviointiasteikko 0 -K5 (not translated)
Marja Lempiäinen, Milla Hirvaskari
0 - 100
Opinto muodostaa tietoperustan liiketoiminnan kehittämisen ja konseptoinnin teemasta ja se integroituu Menestyvän matkailuliiketoiminnan suunnittelu –opintojakson projektitehtävään. (not translated)
Toursim, Degree Programme in Tourism
1 cr
5 cr
H-5
Tyydyttävä (1): Opiskelija osaa kuvata matkailuliiketoimintaa konseptoituna kokonaisuutena heikosti. Hän osaa määritellä matkailuliiketoiminnan liiketoimintamalleja, asiakasymmärrystä sekä organisaation identiteettiä konseptoinnin lähtökohtina heikosti. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoilun ketteriä menetelmiä heikosti konseptin rakentamisessa. Tyydyttävä (2): Opiskelija osaa osittain kuvata matkailuliiketoimintaa konseptoituna kokonaisuutena. Hän osaa määritellä matkailuliiketoiminnan liiketoimintamalleja, asiakasymmärrystä sekä organisaation identiteettiä konseptoinnin lähtökohtina osittain. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoilun ketteriä menetelmiä osittain konseptin rakentamisessa. (not translated)
Hyvä (3): Opiskelija osaa kuvata matkailuliiketoimintaa konseptoituna kokonaisuutena. Hän osaa määritellä matkailuliiketoiminnan liiketoimintamalleja, asiakasymmärrystä sekä organisaation identiteettiä konseptoinnin lähtökohtina. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoilun ketteriä menetelmiä konseptin rakentamisessa. Hyvä (4): Opiskelija osaa kuvata matkailuliiketoimintaa konseptoituna kokonaisuutena kattavasti. Hän osaa määritellä monipuolisesti matkailuliiketoiminnan liiketoimintamalleja, asiakasymmärrystä sekä organisaation identiteettiä konseptoinnin lähtökohtina. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoilun ketteriä menetelmiä monipuolisesti konseptin rakentamisessa. (not translated)
Kiitettävä (5): Opiskelija osaa kuvata matkailuliiketoimintaa konseptoituna kokonaisuutena kattavasti sekä perustellen. Hän osaa määritellä monipuolisesti ja perustellen matkailuliiketoiminnan liiketoimintamalleja, asiakasymmärrystä sekä organisaation identiteettiä konseptoinnin lähtökohtina. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoilun ketteriä menetelmiä kattavasti ja monipuolisesti konseptin rakentamisessa. (not translated)