•     Game Engines R504TL27OJ-19003 20.09.2021-15.12.2021  5 cr  (R54T20S) +-
    Learning objectives
    Opiskelija osaa takaisinkytketyn säätöjärjestelmän toimintaperiaatteen ja sen teoreettisen hallinnan aika- ja taajuustasossa.
    Starting level and linkage with other courses
    NULL
    Contents
    Tieto puuttuu
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1
    Tieto puuttuu
    Assessment criteria - grade 3
    Hyvä (3)
    Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät itsenäisesti. Opiskelija osaa hyödyntää pelimoottorin keskeisiä ominaisuuksia. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta.
    Hyvä (4)
    Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät itsenäisesti ja osaa hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. (not translated)
    Assessment criteria - grade 5
    Kiitettävä (5)
    Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti soveltaen osoittamalla kykyä soveltaa haastavampia tekniikoita omiin peliprojekteihinsa. Pelien käytettävyys, visuaalisuus, toimivuus sekä tekeminen ovat korkealaatuisia. (not translated)
    Further information
    Opintojakso on integroitu kauden kiertotalousteeman projektiin. (not translated)

    Teaching methods and instruction

    Tällä opintojaksolla on käytössä pelimoottoreista Unity. Harjoitukset, työpajat ja projekti. Opiskelijat voivat osan harjoituksista suorittaa yksilö, tai ryhmätöinä. Opintojaksolla on käytössä opetuksessa videot, joiden kautta valtaosa teoriasisällöstä ja harjoituksista jaetaan. Opiskelijoilla on käytössään moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen ( oppimispäiväkirja ) järjestetään. Opintojaksolla ei ole esitieto vaatimuksia. Opintojakso integroituu osaksi Sulautettujen järjestelmien kiertotalouspeliohjelmistoprojektia, jonka kautta opintojakson projektitehtävänanto tulee. (not translated)

    Responsible person

    Petri Hannula

    Learning material and recommended literature

    Tällä opintojaksolla on käytössä pelimoottoreista Unity. Unity3d pelimootorin dokumentaatio, verkkomateriaalit ja sähköiset lähteet. Opintojaksolla käytetään Unity ja UnrealEngine-pelimoottoreita. Käytössä on Unityn ja UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot. McCaffrey, M. (2017). Unreal engine VR cookbook: Developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley. Sanders, A. (2017). An introduction to Unreal Engine 4. Boca Raton, FL: CRC Press. (not translated)

    Mode of delivery

    Contact teaching

    Working life connections

    Projektin aihe etsitään paikallisen elinkeinoelämän piiristä. (not translated)

    Exam dates and re-exam possibilities

    Harjoitustyöt ja oppimispäiväkirja ovat palautettavissa opintojakson ajan. Opintojaksolla ei ole tenttiä. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    20.09.2021 - 15.12.2021

    Enrollment

    19.03.2021 - 13.09.2021

    Groups
    • R54T20S
    Small groups
    • ryhmä 1 (: 0. : 0.)
    • ryhmä 2 (: 0. : 0.)
    Assessment criteria

    Tyydyttävä (1) Opiskelija osaa käyttää pelimoottorin perusominaisuuksia. Harjoitustöillä osoitettu tekemisen laatu täyttää minimivaatimukset. Tyydyttävä (2) Opiskelija osaa hyödyntää pelimoottorin ominaisuuksia. Harjoitustöiden määrä ja laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Hyvä (3) Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät itsenäisesti. Opiskelija osaa hyödyntää pelimoottorin keskeisiä ominaisuuksia. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Hyvä (4) Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät itsenäisesti ja osaa hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Kiitettävä (5) Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti soveltaen osoittamalla kykyä soveltaa haastavampia tekniikoita omiin peliprojekteihinsa. Harjoitustehtävien käytettävyys, visuaalisuus, toimivuus sekä tekeminen ovat korkealaatuisia. (not translated)

    Teachers

    Petri Hannula

    Seats

    0 - 50

    Further information

    Kyseessä on käytännönläheinen opintojakso. Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan arvosana muodostuu palautettujen harjoitustöiden laatuun ja määrään ( Painotus laadussa ) perustuen. Lisäksi näyttöpäivän arvosanalla on vaikutus arvosanaan. (not translated)

    Degree Programmes

    Degree Programme in Information and Communication Technology

    Evaluation scale

    H-5