Tällä opintojaksolla on käytössä pelimoottoreista Unity. Harjoitukset, työpajat ja projekti. Opiskelijat voivat osan harjoituksista suorittaa yksilö, tai ryhmätöinä. Opintojaksolla on käytössä opetuksessa videot, joiden kautta valtaosa teoriasisällöstä ja harjoituksista jaetaan. Opiskelijoilla on käytössään moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen ( oppimispäiväkirja ) järjestetään. Opintojaksolla ei ole esitieto vaatimuksia. Opintojakso integroituu osaksi Sulautettujen järjestelmien kiertotalouspeliohjelmistoprojektia, jonka kautta opintojakson projektitehtävänanto tulee. (not translated)
Petri Hannula
Tällä opintojaksolla on käytössä pelimoottoreista Unity. Unity3d pelimootorin dokumentaatio, verkkomateriaalit ja sähköiset lähteet. Opintojaksolla käytetään Unity ja UnrealEngine-pelimoottoreita. Käytössä on Unityn ja UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot. McCaffrey, M. (2017). Unreal engine VR cookbook: Developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley. Sanders, A. (2017). An introduction to Unreal Engine 4. Boca Raton, FL: CRC Press. (not translated)
Contact teaching
Projektin aihe etsitään paikallisen elinkeinoelämän piiristä. (not translated)
Harjoitustyöt ja oppimispäiväkirja ovat palautettavissa opintojakson ajan. Opintojaksolla ei ole tenttiä. (not translated)
Finnish
20.09.2021 - 15.12.2021
19.03.2021 - 13.09.2021
Tyydyttävä (1) Opiskelija osaa käyttää pelimoottorin perusominaisuuksia. Harjoitustöillä osoitettu tekemisen laatu täyttää minimivaatimukset. Tyydyttävä (2) Opiskelija osaa hyödyntää pelimoottorin ominaisuuksia. Harjoitustöiden määrä ja laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Hyvä (3) Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät itsenäisesti. Opiskelija osaa hyödyntää pelimoottorin keskeisiä ominaisuuksia. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Hyvä (4) Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät itsenäisesti ja osaa hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Kiitettävä (5) Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti soveltaen osoittamalla kykyä soveltaa haastavampia tekniikoita omiin peliprojekteihinsa. Harjoitustehtävien käytettävyys, visuaalisuus, toimivuus sekä tekeminen ovat korkealaatuisia. (not translated)
Petri Hannula
0 - 50
Kyseessä on käytännönläheinen opintojakso. Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan arvosana muodostuu palautettujen harjoitustöiden laatuun ja määrään ( Painotus laadussa ) perustuen. Lisäksi näyttöpäivän arvosanalla on vaikutus arvosanaan. (not translated)
Degree Programme in Information and Communication Technology
H-5