•     Possibilities of Northern Regions R604ML34OJ-19004 09.08.2021-31.10.2021  5 cr  (R64M19S) +-
    Learning objectives
    Tieto puuttuu
    Starting level and linkage with other courses
    NULL
    Contents
    Tieto puuttuu
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1
    Tieto puuttuu
    Assessment criteria - grade 3
    3-4
    Opiskelija tietää elinkeinojen yhteensovittamisen menetelmiä ja käytäntöjä. Opiskelija ymmärtää elinkeinojen yhteensovittamisen merkityksen Pohjois-Suomessa ja ymmärtää eri menetelmien soveltumisen erilaisissa tilanteissa. Opiskelija tietää eri elinkeinojen tarpeita ja erityispiirteitä Pohjois-Suomessa metsätalouden toimintakentän näkökulmasta. Opiskelija tietää Pohjois-Suomen keskeiset maankäyttömuodot ja tietää eri tavoitteiden toteutumisen merkityksen. Opiskelija osaa soveltaa elinkeinojen yhteensovittamisen menetelmiä Pohjois-Suomen erityispiirteet huomioiden. Opiskelija osaa ottaa maankäyttömuotojen yhteensovittamisen menetelmät huomioon metsätalouden suunnittelutehtävissä. (not translated)
    Assessment criteria - grade 5
    5
    Opiskelija tietää elinkeinojen yhteensovittamisen menetelmiä ja käytäntöjä. Opiskelija ymmärtää elinkeinojen yhteensovittamisen merkityksen Pohjois-Suomessa ja ymmärtää eri menetelmien soveltamisen erilaisissa tilanteissa. Opiskelija tietää eri elinkeinojen tarpeita, erityispiirteitä ja merkityksiä Pohjois-Suomessa. Opiskelija tietää Pohjois-Suomen keskeiset maankäyttömuodot ja tietää eri tavoitteiden toteutumisen merkityksen toimialojen menestymisen näkökulmasta. Opiskelija osaa soveltaa elinkeinojen yhteensovittamisen menetelmiä Pohjois-Suomen erityispiirteet huomioiden. Opiskelija osaa ottaa maankäyttömuotojen yhteensovittamisen menetelmät huomioon metsätalouden suunnittelutehtävissä. Opiskelija osoittaa tietämystään käyttömuotojen yhteensovittamisesta asiakkaan näkemyksen ja tarpeen näkökulmasta ja osaa ottaa asiakkaan tavoitteet huomioon metsätalouden suunnittelutehtävissä. (not translated)

    Teaching methods and instruction

    Asiantuntijaluennot ja keskustelut verkossa. Oppimispäiväkirja. (not translated)

    Responsible person

    Ismo Sarajärvi

    Learning material and recommended literature

    Opintojakson materiaali koostuu asiantuntijaluennoista, opintojaksolla osoitettavista materiaaleista, kirjallisuudesta sekä oppimispäiväkirjan kirjoitusohjeista. (not translated)

    Mode of delivery

    60% Contact teaching, 40% Distance learning

    Working life connections

    Pohjoisen luonnonvaroihin perustuvia elinkeinoja edustavien asiantuntijoiden luennot. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    09.08.2021 - 31.10.2021

    Enrollment

    19.03.2021 - 02.08.2021

    Location and time

    Syksy 2021 - tarkempi luentoaikataulu on lukujärjestyksessä. (not translated)

    Groups
    • R64M19S
    Assessment criteria

    Jakson arviointi perustuu opiskelijan aktiivisuuteen (osallistuminen keskusteluihin vaaditusti) ja oppimispäiväkirjaan. Oppimispäiväkirjan arviointiperusteet: 5 – Kunkin teeman pääasia tai ongelma on sisäistynyt, se on herättänyt uusia oivalluksia ja kiinnostavia omia ajatuksia, ehkä myös kriittisiä. Esityksiä ja luentoja ei ole vain kirjoitettu auki, vaan teksti on pohdiskelevaa pohjautuen opintojakson materiaaliin. Opittuja asioita pohditaan myös käytännön näkökulmasta. Teksti on luettavuudeltaan korkeatasoista ja hyvää. 4 ‐ Kunkin teeman pääasia tai ongelma on sisäistynyt, se on herättänyt oivalluksia ja omia ajatuksia, ehkä myös kriittisiä. Tekijä käy läpi esityksen/luennon sisältöä peilaten asioita myös käytäntöön. Teksti on johdonmukaista ja hyvin kirjoitettua. 3‐ Kunkin teeman pääasia tai ongelma on sisäistynyt, se on osattu kirjoittaa selkeästi ja tiiviisti auki omin sanoin ja muotoiluin. Asia on herättänyt oivalluksia ja omia ajatuksia, ehkä myös kriittisiä. Teksti on kokonaisuudessaan sujuvaa luettavaa. 2‐ Kunkin teeman pääasia tai ongelma on sisäistynyt, mukana on myös omaa pohdintaa, mutta ei vielä reflektiivisesti. Esityksiä/luentoja ja muuta materiaalia on käytännössä referoitu ja lyhennetty oppimispäiväkirjaan, mutta tekstissä on käytetty selkeästi omaa muotoilua ja työstöä. Tekstin laadussa ei juuri huomauttamista, joitain puutteita voi vielä olla. 1 – Esitykset/luennot on kuunneltu ja luentomateriaalit on käyty läpi ja on osattu tiivistää asioita oppimispäiväkirjaan omin sanoin. Oppimispäiväkirjan pituus ja rakenne ovat ohjeistuksen mukaiset. Oman oppimisen käsittely jää vähäiseksi, mutta sitä on kuitenkin jonkin verran. Tekstin luettavuuson kokonaisuudessaan kohtuullista. ___________________________________ (not translated)

    Teachers

    Ismo Sarajärvi

    Seats

    10 - 50

    Degree Programmes

    Degree programme in Forestry

    R&D proportion

    5 cr

    Virtual proportion

    2 cr

    Evaluation scale

    H-5