•     Forest Service Marketing and Customer Service R604ML94-3001 17.01.2022-27.03.2022  5 cr  (RA64M21K) +-
    Learning objectives
    Opiskelija
    - Sisäistää markkinoinnin jatkuvan uusiutumisen ja kehittymisen tarpeen mark­kinointiympäristön ja asiakkaiden odotusten ja käyttäytymisen muuttu­essa
    - Tietää markkinointiympäristön, asiakaskäyttäytymisen ja markkinoiden seg­mentoinnin sisällöt
    - Sisäistää asiakaslähtöisen markkinointiajattelun ja ymmärtää asiakaspalve­lun ja sen kehittämisen merkityksen markkinoinnissa
    - Tuntee markkinoinnin suunnittelun kokonaisuuden ja markkinoinnin kilpai­lu­keinot. Osaa laatia markkinointisuunnitelman omalle alalleen.
    - Osaa liikeviestinnän ja markkinointiviestinnän sen kaikilla osa-alueilla, oppii tuloksekkaan myyntityön valmistautumisesta kaupan päättämiseen ja jälki­hoitoon, osaa toimia asiakaskontakteissa
    - Perehtyy palveluliiketoiminnan toimintamalleihin ja palvelujen markkinoin­nin suunnitteluun ja palvelujen tuotteistamiseen. (not translated)
    Contents
    Asiakaspalvelu, asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
    Tuloksellinen myynti ja arvon luominen asiakkaalle
    Markkinointi ja markkinointiviestintä
    Saatavuus, verkkokauppa ja muu suoramarkkinointi, verkostot
    Liike- ja verkkoviestintä, sosiaalinen media
    Palvelualustat ja niillä toimiminen
    Palveluliiketoiminnan mallit
    Palveluiden suunnittelu ja tuotteistaminen, palvelumuotoilu
    Palveluprosessin toiminta (not translated)
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1
    1-2
    Palvelujen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tiedot ja taidot ovat yltävät perusteiden ymmärtämiseen ja hallitsemiseen. Niiden merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ja asennoituminen niihin ovat välttävällä tasolla. (not translated)
    Assessment criteria - grade 3
    3-4
    Tiedot ja taidot ovat kattavat metsätalousinsinöörin ammatin markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin. Asennoituminen ja markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ovat hyvällä tasolla. (not translated)
    Assessment criteria - grade 5
    5
    Tiedot ja taidot ovat kattavat ja syvälliset erinomaiseen suoriutumiseen metsätalousinsinöörin ammatissa markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtävissä. Asennoituminen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin on innostunutta ja tavoitehakuista ja niiden merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa on erinomaisella tasolla. (not translated)

    Teaching methods and instruction

    Markkinointi: AC-opetus, oppimistehtävät, itsenäinen opiskelu Viestintä: Opetus toteutetaan AC-luentoina. AC-luennoilla puretaan myös erilaisia harjoituksia suullisesti. (not translated)

    Responsible person

    Tuija Haapasalmi

    Learning material and recommended literature

    Markkinointi: Seija Bergström, Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita, Keuruu 2018, muu opintojaksolla tarjottava ja osoitettava aineisto Viestintä: Opettajien Moodlessa jakama materiaali. (not translated)

    Mode of delivery

    40% Contact teaching, 60% Distance learning

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    17.01.2022 - 27.03.2022

    Enrollment

    01.10.2021 - 10.01.2022

    Location and time

    Kevätlukukausi 2022 Rovaniemi (not translated)

    Groups
    • RA64M21K
    Assessment criteria

    Hylätty - K5 (not translated)

    Teachers

    Tuija Haapasalmi, Aija Hentilä

    Seats

    10 - 50

    Degree Programmes

    Degree programme in Forestry

    R&D proportion

    5 cr

    Virtual proportion

    3 cr

    Evaluation scale

    H-5