verkko-opiskelu: webinaarit, ryhmätyöskentely ja itsenäinen opiskelu, asiantuntijaluennot tallenteina ja kirjalliset aineistot. (not translated)
Reeta Sipola
1. Luennot ja opintomateriaalit Moodlessa - Diasarjat, haastattelutallenteet, luentotallenteet ja muut materiaalit 2. Green Care –kirjallisuus ja verkkomateriaalit - Mieli ja maisemat Eko- ja ympäristöpsykologian näkökulma, 2005. K.Salonen. - Green Care –toimintatavan suuntaviivat Suomessa, 2014. http://www.mtt.fi/mttkasvu/pdf/mttkasvu20.pdf - Luonnonlukutaito Luo liiketoimintaa vihreästä hyvinvoinnista, 2013. http://www.sitra.fi/julkaisu/2013/luonnonlukutaito-luo-liiketoimintaa-vihreastahyvinvoinnista - Green Care –toiminnan eettiset ohjeet http://www.gcfinland.fi/yhdistys/yhdistyksen-eettiset-ohjeet/ - Green Care –laatutyökirja ja Green Care Finland Ry:n ylläpitämä laatusivusto http://www.gcfinland.fi/laatu/ (not translated)
Distance learning
Finnish
17.05.2022 - 31.07.2022
5 op / 135h (1op=27h). webinaarit, verkko-opiskelua itsenäisesti ja ryhmässä. (not translated)
14.03.2022 - 16.05.2022
Kaikki tapaamiset toteutetaan etäyhteydellä. Avauswebinaari 18.5.2022. klo 17.00-18.00 Ohjauswebinaari 25.5.2022 klo16.00 alkaen Ohjauswebinaari 14.6.2022 klo 16.00 alkaen Webinaaripäivä 26.7.2022 klo 9.00-16.00 (not translated)
Arviointi koostuu seuraavista osa-alueista: - Opiskelijoiden vertaisarviointi toimijaesittelystä ja verkkokeskustelusta - Kirjalliset tehtävät - Aktiivinen osaamisen osoittaminen webinaaripäivässä (not translated)
Reeta Sipola
0 - 50
0001 Free-choice elective studies
5 cr
5 cr
Approved/Rejected
Hyväksytty suoritus:
- Opiskelija suorittaa jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa sekä osallistuu webinaaripäivään.
- Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä luonnon merkityksen ihmisen hyvinvoinnille, sekä tuntevansa vaikuttavuuden taustateorioita. Opiskelija havainnollistaa osaamistaan esimerkeillä luonnon vaikuttavuudesta sekä hyvinvointivaikutusten soveltamisessa omaan toimintaansa.
- Opiskelija osoittaa tuntevansa erilaisia luontosuhteita ja ymmärtävänsä ohjaustaitojen merkityksen Green Gare – toiminnassa.
- Opiskelija osoittaa tuntevansa Green Care – toiminnan keskiset tekijät ja laatukriteerit. Opiskelija osaa analyyttisesti tarkastella Green Care –toiminnan erityispiirteitä ja sen eroja suhteessa muihin hyvinvointia edistäviin menetelmiin ja muuhun luontolähtöiseen toimintaan.
- Opiskelija tuntee Green Care – toimintakenttää Suomessa ja alan keskeisissä maissa
Hylätty suoritus:
- Opiskelija ei suorita jaksolle sisältyviä oppimistehtäviä eikä osallistu webinaareihin.
- Opiskelija ei ymmärrä luonnon merkitystä ihmisen hyvinvoinnille, ei tunne vaikuttavuuden taustateorioita eikä osaa hyödyntää luonnon hyvinvointivaikutuksia omassa toiminnassaan. Opiskelija ei tunne erilaisia luontosuhteita eikä ymmärrä ohjaustaitojen merkitystä Green Care –
toiminnassa.
- Opiskelija ei tunne Green Care –toimintaa määritteleviä tekijöitä eikä alan laatukriteereitä. Opiskelija ei osaa analysoida Green Care -toiminnan
erityispiirteitä eikä erota sitä muista hyvinvointia edistävistä menetelmistä ja muusta luontolähtöisestä toiminnasta.
- Opiskelija ei tunne Green Care – toimintakenttää Suomessa eikä muissa alan keskeisissä maissa. (not translated)