•     Visual Marketing Content Production T300BA62-3001 03.01.2022-11.03.2022  10 cr  (T31L20S) +-
    Learning objectives
    Tieto puuttuu
    Starting level and linkage with other courses
    NULL
    Contents
    Tieto puuttuu
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1
    Tieto puuttuu
    Assessment criteria - grade 3
    Hyvä


    Arvioinnin kohde: Myyntiä ja brändin tarinaa tukevan visuaalisen sisällön tuottaminen
    - Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia mediaelementtejä. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi.
    - Sisältö on asiakkaan kannalta relevanttia ja tukee myyntiä ja brändiä.
    - Tunnet sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat (not translated)
    Assessment criteria - grade 5
    Kiitettävä

    Arvioinnin kohde: Myyntiä ja brändin tarinaa tukevan visuaalisen sisällön tuottaminen
    - Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia mediaelementtejä. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi. Osaat luoda innovatiivisia visuaalisia sisältöjä, jotka tukevat brändiä, asiakas-kokemusta ja myyntiä.
    - Sisältö on asiakkaan kannalta relevanttia, tarinallista, luovaa ja innovatiivista.
    - Sisältö ja tukee selkeästi myyntiä ja brändiä.
    - Tunnet kattavasti sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat. (not translated)

    Teaching methods and instruction

    Ennakkotehtävä 3.1.-12.1.2022. Sovellusten käyttöharjoitukset oppimateriaalin ja ohjauksen avulla. Arvioitavien, osaamistavoitteisiin perustuvien oppimisprojektien ja -tehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä. Oppimisprojektien ja -tehtävien ohjaus säännöllisesti. Oppimistehtävien tulosten esittely ja niiden vertaispalautteen antaminen Osa materiaaleista on englanniksi. VALOKUVA JA VIDEO Valokuvan osuus suoritetaan älypuhelimella tehdyillä valaistuilla ja käsitellyillä valokuvilla henkilöstä, tuotteesta ja tilasta. Kuvat toimitetaan pilvipalvelun yli. Mobiilivideon osuus suoritetaan henkilöhaastattelulla joka on valaistu ja äänitetty ja leikattu. Video toimitetaan Youtube linkillä. Lataa älypuhelimeesi Adobe Lightroom sekä Adobe Premiere Rush -mobiilisovellukset. Huolehdi että tallennustilaa on vähintään 16 Gb joko puhelimessa tai muistikorttina. Avaa Youtube tili itsellesi tätä varten. Valokuvan ja videon osuuden kontaktikerrat 1.Kuvaus järjestelmäkameralla, kameran käytön perusteet valokuva ja video, kalusto ja erityisvarusteet. 2.Kuvaus älypuhelimella, kameran käytön perusteet valokuva ja video, kalusto ja erityisvarusteet. 3.Kuvakoot, sommittelu, tarinan kerronta kuvalla 4 Tuotekuvaus ja valaisu, äänitys, harjoituksia 5. Itsenäistä työskentelyä 6. Kuvankäsittely mobiililaittella ja tietokoneella, kuvien varastointi ja toimitus eteenpäin. VISUAALISEN MARKKINOINTIMATERIAALIN TUOTANTO JA MUOKKAAMINEN PC: Tarvitset Windows, OsX tai Linux kannettavan, mihin sinulla on oikeudet asentaa tarvittavia työkaluohjelmistoja. 1) Visuaalisen sommittelun perusteet ja värioppi, typografian perusteet. 2) PC:n ilmaisohjelmat visuaalisen sisällön tuotantoon ja muokkaamiseen (ja niiden Adobe-vastineet) 3) Visuaalisen materiaalin muokkaaminen eri julkaisukanaviin -> värien hallinta, tekniset vaatimukset, mitat, resoluutio, tiedostomuodot jne. 4) Visuaalisuus osana brändiä, sopimukset + tekijänoikeudet viestintä- ja mainosmateriaalissa 5) Mitä tuottaa itse ja milloin ulkoistaa? Case study erilaisten aitojen yritysten kautta (In-house vai ostopalvelu) (not translated)

    Responsible person

    Mika Saloheimo

    Learning material and recommended literature

    Opintojaksolla hyödynnetään visuaalisen sisältömarkkinoinnin kirjallisuutta ja verkkoaineistoja sekä kuvallisen ilmaisun perusteiden kirjallisuutta ja verkkoaineistoja. Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa. KIRJALLISUUS Juha Pohjola: Ilme - visuaalisen identiteetin johtaminen Stephen Gamble: Visual Content Marketing Ekaterina Walter: The Power of Visual Storytelling MUUT AINEISTOT Canva Design School -aineistot verkossa Canva Photography -aineistot verkossa (not translated)

    Mode of delivery

    50% Contact teaching, 50% Distance learning

    Working life connections

    Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, AMK:n kumppanuussopimuksen piirissä olevilta organisaatioilta, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    03.01.2022 - 11.03.2022

    Learning assignments

    10 opintopistettä on n. 270 tuntia opiskelijan työtä. (not translated)

    Enrollment

    01.10.2021 - 27.12.2021

    Location and time

    Kevätlukukausi 2022. Lapin AMK:n Tornion kampuksella,toteutus etä- ja hybridiopetuksena. Lähiopetus alkaa viikolla 2 ja päättyy viikolla 7. Arvioinnit ja palaute 4 viikkoa tehtävien palauttamisesta. Opiskelija voi antaa opintojaksopalautetta viikon 11 loppuun mennessä. Lähiopetus etäopetuksena ja hybridiopetuksena (voi osallistua kampuksella tai etänä): Adobe Connect, MS Teams ja muut verkkotyökalut. Lähiopetus klo 9:00-15:30 välisenä aikana. Lähiopetuksen tarkempi aikataulutus ja jaottelu etä- ja hybridiopetukseen lukujärjestyksessä. Minervan luokkatilat. (not translated)

    Groups
    • T31L20S
    Assessment criteria

    Arviointi perustuu oppimistehtäviin ja osaamisen näyttöihin. Arviointiasteikko on 0 (hylätty) - 5 (erinomainen). Oppimistehtävät perustuvat osaamistavoitteisiin ja niiden tarkemmat kuvaukset, palautuspäivät ja arviointikriteerit löytyvät Moodlesta. ARVIOINNIN PAINOTUKSET: Visuaalisen markkinointisisällön tiedollinen ja käsitteellinen haltuunotto 20% Visuaalisen markkinointimateriaalin tuotanto 40% Valokuva ja video 40% (not translated)

    Teachers

    Mika Saloheimo, Panu Pohjola, Jari Penttinen

    Seats

    10 - 40

    Further information

    EDELTÄVÄT OPINNOT JA OSAAMINEN (SUOSITUS)
    Työvälineosaaminen
    Markkinoinnin ja myynnin perusteet
    Asiakaskokemus, ostaminen ja brändi myynnin perustana (not translated)

    Degree Programmes

    Degree Programme in Business Management

    R&D proportion

    3 cr

    Virtual proportion

    5 cr

    Evaluation scale

    H-5