•     Brand Management T31L103OJ-3001 02.02.2022-27.02.2022  5 cr  (TA31L21K) +-
    Learning objectives
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää brändin merkityksen liiketoiminnassa. Osaa käyttää brändin rakentamiseen ja johtamiseen liittyviä periaatteita ja menetelmiä sekä osaa soveltaa niitä käytännön liiketoiminnan tilanteissa. Tunnistaa brändin keskeiset visuaaliset elementit. (not translated)
    Contents
    * brändiin liittyvät keskeiset teoriat ja mallit
    * brändi-imago ja imagon mittaamiseen liittyvät periaatteet (not translated)
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1
    Ymmärrät karkealla tasolla brändin merkityksen liiketoiminnassa. Tunnistat joiltakin osin brändin muodostumiseen vaikuttavat tekijät ja siihen liittyvät käsitteet. Osaat analysoida ja suunnitella brändi-identiteettiä ja brändi-imagoa joiltain osin. Ymmärrät brändin strategisen merkityksen markkinointiviestinnän näkökulmasta joiltakin osin. Osaat rakentaa ja kehittää yritysbrändiä joiltain osin. Tunnet brändin visuaalisen ilmeen keskeiset elementit. Hän tuntee brändi-imagon mittaamisen periaatteet. Kannat vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä. (not translated)
    Assessment criteria - grade 3
    Ymmärrät brändin merkityksen liiketoiminnassa. Tunnet brändin muodostumiseen vaikuttavat tekijät ja siihen liittyvät käsitteet. Ymmärrät brändin strategisen merkityksen markkinointiviestinnän näkökulmasta. Osaat analysoida ja suunnitella brändi-imagoa sekä brändistrategiaa. Osaat laatia brändin visuaalisen ilmeen keskeiset elementit. Osaat hyvin brändi-imagon mittaamisen periaatteet sekä osaat rakentaa ja kehittää yritysbrändiä. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa, otat vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jaat osaamistaan tiimissä. (not translated)
    Assessment criteria - grade 5
    Ymmärrät erinomaisesti brändin merkityksen liiketoiminnassa sekä ymmärrät erittäin hyvin brändin muodostumiseen vaikuttavat tekijät ja siihen liittyvät käsitteet. Ymmärrät brändin strategisen merkityksen markkinointiviestinnän näkökulmasta erittäin hyvin. Osaat analysoida ja suunnitella brändi-imagoa sekä brändistrategiaa erinomaisesti. Osaat laatia erinomaisesti brändin visuaalisen ilmeen keskeiset elementit. Osaat erinomaisesti brändi-imagon mittaamisen periaatteet. Osaat rakentaa ja kehittää yritysbrändiä erinomaisesti. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, otat oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä. (not translated)

    Teaching methods and instruction

    Lähiopetus verkossa: Adobe Connect, MS Teams ja muut verkkotyökalut. Arvioitavien oppimistehtävien suorittaminen yksilönä ja ryhmässä. Opintojaksoon kuuluu ryhmissä kaksi pakollista tiimitapaamista. (not translated)

    Responsible person

    Anna-Maija Tapojärvi

    Learning material and recommended literature

    https://luc.finna.fi/lapinamk/List/971134 Muut Moodleen päivittyvät materiaalit (not translated)

    Mode of delivery

    Distance learning

    Working life connections

    Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    02.02.2022 - 27.02.2022

    Enrollment

    01.10.2021 - 26.01.2022

    Content scheduling

    Hyvä brändi tarvitsee strategian (johdanto brändiin, lähtötilanneanalyysit) Brändin ytimen kiteytys (brändin persoona, brändin identiteetin rakentamisen työkalut) Brändin muotoilu (tarinallistaminen, asemointi, visuaaliset elementit) Brändityön seuranta (brändiuskollisuus, brändin arvo ja brändipääoman mittaus, brändin toteutus ja seuranta) (not translated)

    Groups
    • TA31L21K
    Assessment criteria

    Oppimistehtävät perustuvat opintojakson osaamistavoitteisiin ja niiden tarkemmat kuvaukset, palautuspäivät ja arviointikriteerit löytyvät Moodlesta. Arviointiasteikko on 0 (hylätty) - 5 (erinomainen) tai hyväksytty / täydennettävä. Brändiin liittyvät yksilösuoritukset (kirjakolahdus ja brändisuunnitelman laatiminen). Arviointi 1-5. Kaksi pakollista tiimitapaamista. Arviointi hyväksytty/täydennettävä. Osallistuminen AC-luennoille TAI vaihtoehtoisesti korvaavien tehtävien tekeminen. Arviointi hyväksytty/täydennettävä. (not translated)

    Teachers

    Anna-Maija Tapojärvi

    Seats

    10 - 40

    Degree Programmes

    Degree Programme in Business Management

    Virtual proportion

    5 cr

    Evaluation scale

    H-5