•     The basics of marketing and sales T31L122OJ-3002 10.01.2022-13.02.2022  5 cr  (TA31L21S) +-
    Learning objectives
    Opintojakson suoritettua osaat markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat yrityksen asiakkaat ja hahmottaa asiakassegmenttejä ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti. Ymmärrät yrityksen keskeiset markkinoinnin kilpailukeinot. Tunnistat asiakaspalvelu- ja myyntitapahtuman vaiheet. (not translated)
    Contents
    * markkinoinnin peruskäsitteet
    * asiakassegmentit
    * ostokäyttäytyminen
    * markkinoinnin kilpailukeinot (not translated)
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1
    Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
    Tiedät markkinoinnin eri osa-alueet ja markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit. Tunnet markkinoinnin kilpailukeinot.

    Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
    Tiedät myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät ja osaat soveltaa niitä. (not translated)
    Assessment criteria - grade 3
    Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
    Tiedät markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut. Osaat hankkia tietoa yrityksen markkinaympäristöstä.

    Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
    Ymmärrät myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteet. (not translated)
    Assessment criteria - grade 5
    Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
    Osaat soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaasi markkinatietoa perustellusti markkinoinnin suunnittelussa

    Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
    Ymmärrät tuloksellisen myynnin merkityksen organisaatiolle. (not translated)

    Teaching methods and instruction

    Itsenäisesti suoritettava verkkokurssi viikoilla 2-6. Verkkomateriaalien (videot, tekstit) itsenäinen opiskeleminen, keskustelutehtävät/ vertaispalautteet ja tentti. (not translated)

    Responsible person

    Anna-Maija Tapojärvi

    Learning material and recommended literature

    Bergström, S. (2018). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Löytyy myös e-kirjana Lapin amk:n kirjastosta https://luc.finna.fi/lapinamk/Record/juolukka.434772 (not translated)

    Mode of delivery

    Distance learning

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    10.01.2022 - 13.02.2022

    Enrollment

    01.10.2021 - 03.01.2022

    Location and time

    Kurssiympäristö avautuu viikolla 2, maanantaina 10.1.2022. Kick-off tapaaminen 10.1 klo 16-18 AC:ssa. Keskustelutehtävä on käynnissä viikot 3-4. Lopputentti tulee tehdä viikolla 6, määräaika 13.2.2022 klo 23.59 mennessä. (not translated)

    Groups
    • TA31L21S
    Assessment criteria

    Arviointiperuste numeraalinen 1-5 Arviointikriteerit - tyydyttävä (1) Opiskelija ymmärtää välttämättömät aiheeseen liittyvät teoreettiset ja soveltavat periaatteet. Opiskelija tarvitsee laajaa ohjausta itsenäiseen työskentelyyn ja tehtävien palauttamiseen. Arviointikriteerit - tyydyttävä (2) Opiskelija ymmärtää aiheeseen liittyviä tärkeimpiä teoreettisia ja soveltavia periaatteita. Opiskelija tarvitsee ohjausta itsenäiseen työskentelyyn ja tehtävien palauttamiseen. Arviointikriteerit - hyvä (3) Opiskelija osoittaa hyvää teoreettisen tiedon tuntemusta ja osaa soveltaa tietoja pääosin asianmukaisesti. Opiskelija kykenee itsenäiseen työskentelyyn ja palauttaa suoritukset annetussa aikataulussa. Arviointikriteerit - hyvä (4) Opiskelija osoittaa erittäin hyvää teoreettisen tiedon tuntemusta ja osaa soveltaa tietoa asianmukaisesti. Opiskelija kykenee itsenäiseen työskentelyyn ja osallistuu aktiivisesti tiedon yhteiseen luomiseen annetussa aikataulussa. Arviointikriteerit - kiitettävä (5) Opiskelija osoittaa erinomaista teoreettisen tiedon tuntemusta sekä osaa soveltaa tietoa erittäin hyvin. Opiskelija kykenee itsenäiseen työskentelyyn ja osallistuu aktiivisesti tiedon yhteiseen luomiseen annetussa aikataulussa (not translated)

    Teachers

    Anna-Maija Tapojärvi

    Seats

    10 - 60

    Further information

    Opintojakson lisätiedot – opintojakson aikataulu on tarkka, kurssin kokonaiskesto on viisi (5) viikkoa. Mikäli opiskelija ei palauta suorituksiaan kurssiympäristössä ilmoitettuun määräaikaan mennessä, siirtyy opintojakson suorittaminen seuraavalle toteutukselle.
    Arvosanan korottamisen tai hylätyn arvosanan muuttamiseksi hyväksytyksi seurataan Lapin amkin tutkintosäännön ohjeita.

    Kaikki vaaditut osat tulee suorittaa hyväksytysti annetussa aikataulussa. Mikäli jompikumpi tehtävistä hylätään, siirtyy opintojakson suorittaminen seuraavalle toteutukselle. Tentin voi uusia kaksi kertaa viikon 6 aikana. (not translated)

    Degree Programmes

    Degree Programme in Business Management

    Virtual proportion

    5 cr

    Evaluation scale

    H-5