Tietoiskut, ohjaus ja ohjausmuistiot AC opetuksena/ohjauksena sekä projektisuunnitelman ja projektiraportin arviointi ja palaute projektimuotoinen sähkönjakelun suunnittelutehtävä: tehtäväksianto + ohjeistus projektisuunnitelman laatiminen ja palaute projektin toteutus (selvitystyö, laskelmat, ym.) projektin raportointi projektin esittely palaute + projektityön kehittäminen
Jaakko Etto
- Sähkönjakelutekniikka opintojakson materiaalit - Partanen, Lakervi: Sähkönjakelutekniikka - moodle (opinnäytetyöt, ohjeet, laskentaexel, laskuesimerkit, oppimateriaali, palautuspaikat, ...) - projektityön ohjeistusmateriaali - adato, SLY - opinnäytetyöt, internet, valmistajien esitteet ja manuaalit - muut opiskelumateriaalit
Etäopetus
Mallit, esimerkit ja ohjeet suunnitteluprojektille työelämästä yrityksiltä ja toimijoilta käytännön totetusratkaisuista, ohjeituksista ja parhaista käytännöistä
ei tenttejä
Suomi
27.09.2021 - 03.12.2021
opiskelijan työpanos 133h ohjaus ja opastusta AC:ssa verkossa 40 h
01.01.2021 - 20.09.2021
- projektin ja sen ohjeistuksen esittely - projektiohjeistukseen perehtyminen - projektisuunnitelman laatiminen - projektin toteutus tehtäväksiannon, ohjauksen, oppimateriaalien ja ohjeistuksen avulla - suunnitteluohjeet - sähköasemaratkaisuihin perehtyminen ja dokumentaatio - sähkönjakeluverkon yleissuunnittelu, suunnittelu, jakeluverkon toteutusratkaisut ja jännitevalinnat - teknistaloudellinen mitoittaminen - kaapeleiden johdinpoikkipintojen taloudellinen valinta - johdinvaihdon kannattavuuden arviointi - jakelumuuntajan taloudellinen mitoittaminen - pienjännitejakelun suunnittelu ja toteutus - projektin raportointi ja esittely
AC opetuksena ja ohjauksena kokonaan verkossa
Projektisuunnitelman ja projektiraportin laatiminen, ohjeistus moodle ja AC. (ei muita suoritustapoja)
projektin prosessin osaaminen, työskentely ja tavoitteiden saavuttaminen arvioidaan asteikolla 0...5 Arviointi muodostuu: projektiraportti 60%, ohjeistustehtävä 20% ja projektisuunnitelma/esitys ppt/esitys 20%
Jaakko Etto
0 - 60
Sähkö- ja automaatiotekniikan koulutus
5 op
5 op
H-5
Tyydyttävä (1-2) Projektin hallinta on puutteellista ja vaatii ohjaajan laajaa eri osa-alueiden opastusta ja ohjausta työn edetessä. Projektin viestintä, raportointi ja dokumentointi ovat puutteellisia ja sisältävät asia- ja kielivirheitä Tuotostavoitteet projektin eri osa-alueilla ja ohjeistustehtävässä jäävät puutteellisiksi ja saavutetaan osin itsenäisesti ja osin ohjaajan opastuksella ja ohjeistuksella. Opiskelija on osallistunut projektityöskentelyyn, mutta työskentely on ollut sunnittelematonta ja passiivista Projektin tavoitteet ovat suurelta osin saavutettu puutteellisesti (vähintään 75% projektin osien tavoitteista on saavutettava hyväksyttävällä tasolla, muuten täydennettävä)
Hyvä (3-4) Projektin hallinta on pääosin itsenäistä ja ohjaajan opastusta tarvitaan vain osassa osa-alueiden tehtävissä työn edetessä muuten itsenäisesti. Projektin viestintä, raportointi ja dokumentointi ovat hyvää tai erittäin hyvää asia- ja ammattikieltä noudattaen ohjeistusta Tuotostavoitteet projektin eri osa-alueilla ja ohjeistustehtävässä ovat hyvää tai erittäin hyvää tasoa. Opiskelija on osallistunut projektityöskentelyyn ja työskentely on ollut pääosin suunnitelmallista ja hallinnassa Projektin tavoitteet ovat suurelta osin saavutettu hyvin tai erittäin hyvin.
Kiitettävä (5) Projektin hallinta on ollut omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä, raportointi ja dokumentointi ovat olleet analyyttista, perustelevaa ja hyvää asia- ja ammattikieltä. Tuotostavoitteet projektin eri osa-alueilla ja ohjeistustehtävässä ovat saavutettu ja ovat kiitettävää tai erittäin hyvää tasoa. Opiskelija on osallistunut projektityöskentelyyn ja työskentely on ollut suunnitelmallista ja hallinnassa Projektin tavoitteet ovat suurelta osin saavutettu itsenäisesti ja asiantuntevasti.