Keskusteleva kontakti-/lähiopetus ja mahdollinen verkko-opetus (AC) Yksilöllinen työskentely, ryhmätyöskentely Harjoitukset (case opetus) Tentti
Kaisu Vinkki
Moodlemateriaali, ajankohtainen lastensuojelututkimus (sähköiset julkaisut), verkkomateriaali, keskeinen lainsäädäntö, muu soveltuva aineisto (esim. artikkelit, kirjallisuus)
Etäopetus
Mahdollinen lastensuojelussa toimivan asiantuntijavierailu/-luento
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Tenttiminen EXAM-tilassa/ akvaariotentti opintojakson päätyttyä. Uusintamahdollisuus viikolla 41/43
Suomi
23.08.2021 - 05.10.2021
Lastensuojelutyön lähtökohdat ja prosessit (5op)=133h, josta -lähiopetus / verkko-opetus 20h -ryhmä- ja yksilötyöskentely 73h -tentti 40h
19.03.2021 - 16.08.2021
Viikko 34: lastensuojelutyön ideologiset lähtökohdat/taustasitoumukset (mm. kv- ja kansalliset asiakirjat) -lastensuojelullisen tuen/tarpeen taustatekijät -palvelutarpeen arviointi Viikko 36: lastensuojelutyön prosessit -avohuollon tukitoimet ja prosessin vaiheet Viikko 38: lastensuojelutyön prosessit ja erityisteemat -sijoitus/huostaanotto Viikko 40: erityisteemat
Kosmos /AC 24.8-5.10.2021
Ei valinnaisia suoritustapoja
Numeerinen arviointi (tentti), suullinen opiskelija- ja opettajapalaute oppimistehtäviin. Läsnäolo 80%. Kiitettävä 5: Opiskelija on perehtynyt erittäin hyvin käytössä olleeseen materiaaliin, ja pohdiskelee syvällisesti sekä monipuolisesti teemojen antia. Kaikkia keskeisiä osa-alueita on käsitelty erittäin hyvin ja essee etenee loogisesti. Kieliasu on moitteetonta ja lähteitä on käytetty ohjeen mukaisesti. Hyvä 4: Opiskelija on perehtynyt hyvin käytössä olleeseen materiaaliin ja osoittaa kykyä hyödyntää aineistoja luovasti. Aihealueet ovat hyvin hallinnassa ja ohjeistetut alueet on käsitelty. Työ on varsin selkeästi rakennettu ja etenee loogisesti. Kieliasu on hyvä ja lähteitä on käytetty ohjeiden mukaisesti. Hyvä 3: Opiskelija on perehtynyt käytössä olleeseen materiaaliin suhteellisen hyvin. Teemat ovat pääosin hallinnassa ja tärkeimmät osa-alueet on käsitelty. Aihealueen sisällöllinen käsittely jää kuitenkin jossain määrin puutteelliseksi/pinnalliseksi. Työ etenee loogisesti. Kieliasu on melko hyvä ja lähteitä on käytetty ohjeen mukaisesti. Tyydyttävä 2: Opiskelija osoittaa perehtyneisyyttään materiaaliin, mutta tuotos on suppea/referaatinomainen. Asioiden reflektointi on vähäistä tai joitakin teeman selkeästi keskeisiä osa-alueita ei ole käsitelty lainkaan. Työ etenee pääosin loogisesti. Kieliasussa ja/tai lähteiden käytössä on jonkin verran puutteita. Tyydyttävä 1: Opiskelija esittää materiaaliin liittyviä asioita suppeasti/ luettelomaisesti/suorina lainauksina ja /tai referaattina. Vain osa teeman keskeisistä osa-alueista on käsitelty. Tekstin perusteella perehtyminen aihealueeseen on puutteellista, vaikkakin perustietämys aihealueesta on jossain määrin hallinnassa. Työn etenemisessä on epäloogisuutta. Kieliasussa ja/tai lähteiden käytössä on puutteita. Hylätty 0 : Opiskelija esittää hyvin vähän näyttöä materiaaliin perehtymisestä ja aihealueen hallinnasta. Työ ei vastaa varsinaiseen tehtäväksi antoon. Työ perustuu tekstien referointiin. Työn sisältö on epälooginen. Kieliasu hyvin puutteellinen. Lähteitä ei ole käytetty ohjeen mukaisesti.
Kaisu Vinkki
0 - 50
Sosiaalialan koulutus, Kemi
5 op
5 op
H-5