•     Lapsi- ja perhetyön menetelmät K701SL46OJ-19006 01.09.2021-17.10.2021  5 op  (K71S19S, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Osaamistavoitteet:
    Opiskelija
    - tuntee perhetyön työmuotoja ja taustateorioita
    - osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhelähtöisiä työmenetelmiä
    Sisältö:
    - perhetyön teoreettiset lähtökohdat
    - perhetyön eri muodot
    - lapsi- ja perhetyön menetelmät
    Sisältö
    - perhetyön teoreettiset lähtökohdat
    - perhetyön eri muodot
    - lapsi- ja perhetyön menetelmät
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Tyydyttävä (1-2):
    Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä niukasti.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Hyvä (3-4):
    Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä hyvin.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Kiitettävä (5):
    Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä monipuolisesti ja kriittisesti.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Luennot, itsenäinen työskentely, erilaiset oppimistehtävät

    Vastuuhenkilö

    Merja Hjulberg

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Moodlessa oleva ja siellä mainittu materiaali. Rönkkö, Leena ; Rytkönen, Timo 2010: Monisäikeinen perhetyö

    Toteutustapa

    60% Lähiopetus, 40% Etäopetus

    Työelämäyhteydet

    Asiantuntijavieralilija

    Toimipiste

    Kosmos, Tietokatu 1, Kemi

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Kirjallisten töiden palautusajankohdat ilmoitetaan opintojakson alussa sekä myös tentin ajankohta ja uusintamahdollisuudet.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    01.09.2021 - 17.10.2021

    Oppimistehtävät

    Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa opiskelijan työnä 135 tuntia.

    Ilmoittautumisaika

    19.03.2021 - 25.08.2021

    Aika ja paikka

    Syksy 2021 1.9.21. - 15.10.21

    Ryhmä
    • K71S19S
    • K71S19S2
    • K71S19S1
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Kokoavan ja numeraalisesti arvioitavan kirjallisen oppimistehtävän voi korvata tentillä.

    Arviointikriteerit

    Opintojakson kokonaisarviointi 0 - 5. Kaikki vaadittavat oppimistehtävät tulee tehdä hyväksyttävästi. Kokoava kirjallinen oppimistehtävä tai tentti arvioidaan numeraalisesti 0 - 5. Opintojaksolla läsnäolovelvollisuus on 80 %, mikä tarkoittaa reaaliajassa mukana olemista. Luentoja ei voi korvata kuuntelemalla nauhoituksia jälkikäteen.

    Opettaja

    Merja Hjulberg

    Paikkoja

    0 - 40

    Koulutusohjelma

    Sosiaalialan koulutus, Kemi

    Virtuaaliosuus

    2 op

    Arviointitavat

    H-5