•     Järjestelmäläheinen ohjelmointi R504TL33OJ-18004 11.01.2022-29.04.2022  5 op  (R54T20S) +-
    Osaamistavoitteet
    Osaa ratkaista ongelman ohjelmoimalla ja tietää ohjelman kehitystyövaiheet, osaa noudattaa hyviä ohjelmointitapoja.
    Sisältö
    osaa laatia vuokaaviot ja koodata toimivan ohjelman ( SW ) laitealustalleen
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Tyydyttävä (1)
    Opiskelija tekee oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
    Tyydyttävä (2)
    Opiskelija tekee oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetutminimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuitenkin kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Hyvä (3)
    Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
    Hyvä (4)
    Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Kiitettävä (5)
    Opiskelija tekee oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    oppitunnit laboratorioharjoitukset itsenäinen tiedonhaku ja etätyönteko pienryhmässä ongelmien ratkaisu ja testaus

    Vastuuhenkilö

    Toni Westerlund

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    kurssikansiossa moodlessa on osa aineistosta ESP32 prosessorin käyttöohjeet ja aineistot Arduino IDE työkaluohjelmalla kehitetään ja testataan c-kieliset ohjelmat ESP32 ssa internetissä on komponenttien valmistajien tekemät tekniset käyttöohjeet poikkeustilanteiden käsittely prosessorilla ( laitekeskeytykset HW sekä ohjelman suorittamisesta tulevat poikkeustilanteet ) virransäästöominaisuuksien käyttö ESP32 ssa ( sleep , deep-sleep ) oppikirja : Digitaalielektroniikka , Peruspiireistä sulautettuihin järjestelmiin . Timo Haiko . ISBN 978-952-63-0272-0 Kolbanin ESP32 kirja materiaali verkossa

    Toteutustapa

    Lähiopetus

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    koetta ei ole eikä sen uusintamahdollisuutta

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    11.01.2022 - 29.04.2022

    Ilmoittautumisaika

    01.10.2021 - 04.01.2022

    Aikataulu

    osaa suunnitella ja toteuttaa toimivan ESP32 prosessorialustan antureineen ja toimilaitteineen ( laitesuunnittelu HW ) laitteen HW ja c-kielisen ohjelman SW avulla ratkaisee teknisen ongelman ja osaa dokumentoida käytetyn tekniikan ja raportoida tehdyt työt

    Aika ja paikka

    kevät 2022 , laboratorio B149 , sekä laboratorio B220 , Rovaniemi

    Ryhmä
    • R54T20S
    Pienryhmät
    • Harjoitusryhmä 1 (: 0. : 0.)
    • Harjoitusryhmä 2 (: 0. : 0.)
    Arviointikriteerit

    kirjalliset raportit ja dokumentit , sekä suunnitellun prosessorijärjestelmän toimivuus . 1 Opiskelija tekee oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta. 2 Opiskelija tekee oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetutminimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuitenkin kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta. 3 Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa. 4 Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa. 5 Opiskelija tekee oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

    Opettaja

    Toni Westerlund

    Lisätietoja opiskelijoille

    Osaa ratkaista ongelman suunnittelemalla ESP32 laitealustan ja c-kielisellä ohjelmoimalla sen ,
    tietää laitesuunnittelun ja ohjelman kehitystyövaiheet,
    osaa noudattaa hyviä ohjelmointitapoja.

    Koulutusohjelma

    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

    Arviointitavat

    H-5

    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1

    Opiskelija tekee oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.

    Arviointikriteeri - arvosana 3

    Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

    Arviointikriteeri - arvosana 5

    Opiskelija tekee oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.