•     Englanti R702HL22BOJ-19012 26.08.2021-31.12.2021  3 op  (RA72H21K) +-
    Osaamistavoitteet
    Tunnistat alan englanninkielen tieto-ja taitotasosi sekä potentiaalisi. Osaat hyödyntää englanninkielisiä luotettavia tietolähteitä. Osaat kommunikoida hoitotyössä englannin kielellä ymmärrettävästi ammattisanastoa käyttäen.
    Osaat soveltaa opintojakson sisältöihin liittyvää keskeistä hoitotyön englanninkielistä ammattisanastoa suullisesti ja kirjallisesti.
    Sisältö
    Tieteellinen artikkeli työpaja
    Asiakaspalvelutilannesimulaatiot
    Hoitotyön englantiin liittyvät kirjalliset ja suulliset kommunikointitehtävät (teemoina mm. lääketieteen terminologiaa, anatomia, potilastiedot,raportointi, haastattelu, ohjaus, neuvonta, terapeuttinen kommunikointi ja kohtelias kielenkäyttö) sekä niihin liittyvä sanasto.
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Tyydyttävä
    Hyvä
    Kiitettävä
    Toimit ohjatusti, vastuullisesti ja ammatillisesti hoitotyön prosessin eri vaiheissa ja nimeät hoitotyön prosessin vaiheet.
    Toimit ohjatusti, vastuullisesti ja ammatillisesti lääkehoitoprosessin eri vaiheissa huomioiden potilaan yksilölliset tarpeet ja nimeät lääkehoitoprosessin vaiheet.
    Toimit ohjatusti tunnistaen ammatillisen vastuusi potilasturvallisuuden varmistamisessa ja edistämisessä ja selität toimintaasi.
    Selität terveyden edistämisen periaatteet ja toimit asiakkaan voimavarat huomioiden terveyden edistämisessä.
    Toimit ohjatusti, asiakaslähtöisesti ja terveyttä edistäen ohjausprosessin eri vaiheissa ja nimeät prosessin eri vaiheet.
    Nimeät ihmiskehon elinjärjestelmien rakenteen, toiminnan ja säätelyn perusteet yhtenä hoitotyön kokonaisuuden osana.
    Raportoit sekä suullisesti että kirjallisesti keskeisiä asioita lähteiden pohjalta ja käytät tehtävissä tekstilajien ohjeita, kielenkäyttösuosituksia ja korkeakoulun ohjeita.
    Nimeät joitakin keskeisiä hoitotyön ammattienglannin termejä ja käytät niitä hoitotilanteissa.

    Englannin kielen arviointi perustuu valtakunnallisiin englannin kielen suullisen ja kirjallisen kielitaidon perusteisiin.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti hoitotyön prosessin eri vaiheissa pääosin itsenäisesti ja kuvaat toimintaasi hoitotyön prosessissa.
    Toimit pääosin itsenäisesti vastuullisesti ja ammatillisesti lääkehoitoprosessin eri vaiheissa huomioiden potilaan yksilölliset tarpeet ja perustelet toimintasi lääkehoitoprosessissa.
    Toimit pääosin itsenäisesti tunnistaen ammatillisen vastuusi potilasturvallisuuden varmistamisessa ja edistämisessä ja perustelet toimintaasi.
    Käytät terveyden edistämisen periaatteita toimiessasi voimavaralähtöisesti asiakkaan terveyden edistämisessä.
    Toimit pääosin itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti terveyttä edistäen ohjausprosessin eri vaiheissa ja perustelet toimintaasi prosessin eri vaiheissa.
    Selität ja perustelet ihmiskehon elinjärjestelmien rakenteen, toiminnan ja säätelyn perusteet yhtenä hoitotyön kokonaisuuden osana.
    Esität sekä suullisesti että kirjallisesti johdonmukaisesti työstetyn kokonaisuuden lähteiden pohjalta sekä sovellat tekstilajien ohjeita, kielenkäyttösuosituksia ja korkeakoulun ohjeita.
    Käytät hoitotyön ammattienglannin perussanastoa hoitotyössä sekä tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti hoitotyön prosessin eri vaiheissa ja arvioit toimintaasi hoitotyön prosessissa.
    Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti lääkehoitoprosessin eri vaiheissa huomioiden potilaan yksilölliset tarpeet ja arvioit toimintaasi lääkehoitoprosessissa.
    Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti potilasturvallisuuden varmistamisessa ja edistämisessä ja arvioit toimintaasi.
    Analysoit terveyden edistämisen periaatteita ottaen huomioon asiakkaan voimavarat terveyden edistämisessä ja arvioit käyttämiesi periaatteiden valintaa.
    Toimit asiakaslähtöisesti ja terveyttä edistäen ohjausprosessin eri vaiheissa ja arvioit toimintaasi.
    Yhdistät ihmiskehon elinjärjestelmien rakenteen, toiminnan ja säätelyn perusteet osaksi hoitotyön kokonaisuutta.
    Muokkaat ja yhdistät lähteiden ajatuksia sujuvaksi kokonaisuudeksi sekä suulliseen että kirjalliseen esitykseen ja otat huomioon viestintätilanteen vaatimukset esityksessäsi.
    Käytät taitavasti ja täsmällisesti hoitotyön ammattienglannin perussanastoa sekä vaativampaa alakohtaista termistöä hoitotyössä.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Menetelmät: Virtuaaliset ja digitaaliset opetusmenetelmät. Aktivoivat luennot ja harjoitukset Adobe Connectissa (24 h) , pienryhmätyöt ja itsenäiset tehtävät (51 h). Oppimistehtävät (suullisen ja kirjallisen osaamisen osoittaminen): 1. Itsearviointi (oman osaamisen arviointi, toteutusvaihtoehdon valinta ja valittuun vaihtoehtoon sitoutuminen) 2. Tieteellisen artikkelin lukeminen silmäilytekniikkaa hyödyntäen 3. Anatomiatutoriaali 4. Potilas anamneesi ja osastokokous 5. Case ( asiakastilanne hoitotyön ympäristössä) 6. Loppuitsearviointi Läsnäolovelvoite AC sessioihin 90% kurssivaihtoehdossa. Jatkuva osaamisen osoittaminen.

    Vastuuhenkilö

    Marika Kunnari

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Moodle oppimismateriaalit. Opiskelijoiden itse tuottamat oppimismateriaalit.

    Toteutustapa

    Etäopetus

    Työelämäyhteydet

    Työelämälähtöiset teemat ja tilanteet.

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojakson itsenäisessä suoritusvaihtoehdossa opiskelija tekee teemojen sisältöön ja sanastoon liittyvän kirjallisen tentin exam-järjestelmässä valitsemanaan ajankohtana.

    Opetuskieli

    Englanti

    Ajoitus

    26.08.2021 - 31.12.2021

    Oppimistehtävät

    Kurssivaihtoehto: 29h AC kontaktiopetusta ja ohjaukseen osallistumista, 51h itsenäisiä teemoihin liittyviä tehtäviä pienryhmissä. Itsenäinen suoritusvaihtoehto: 81h itsenäistä opiskelua (sisältäen opintojakson teemoihin liittyvät tehtävät ja tentin)

    Ilmoittautumisaika

    19.03.2021 - 19.08.2021

    Aikataulu

    Opintojakso ajoittuu syyslukukaudelle 2021.

    Aika ja paikka

    Virtuaalitoteutus. Moodle, AC. AC työpajat kevät 2022 Web 1: INFO 13.1.2022 klo 13:30 - 15:00 Web 2: 1.2.2022 klo 11:45 - 15:15 Web 3: 14.2.2022 klo 8:00 - 11:15 Web 4 :2.3. klo 16:30 - 19:00 Web 5 : 4.5.2022 klo 11:45 - 15:15 Web 6 : 6.5.2022 klo 11:45 - 15:15 Web 7 : 12.5.2022 klo 11:45 - 15:15 Web 8. 1.6.2022 klo 16:30 - 19:00

    Ryhmä
    • RA72H21K
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Opintojakson voi suorittaa kahdella eri tavalla. Opiskelija sitoutuu valitsemaansa suoritusvaihtoehtoon ennakkotehtävässä (itsearviointi) 1. Kurssivaihtoehto (kuvaus aiemmin): osallistuminen AC oppimissessioihin 90%, opintojakson teemoihin liittyvät tehtävät pienryhmissä ( ei tenttiä ) 2. Itsenäinen vaihtoehto: opintojakson teemoihin liittyvät tehtävät, kirjallinen tentti examissa teemojen sanastoon liittyen. (ei osallistumisvelvoitetta AC sessioihin)

    Arviointikriteerit

    Arviointi: hoitotyön englannin suullisen ja kirjallisen osaamisen osoittaminen opintojaksoon liittyvillä tehtävillä ja kontaktiopetuksen (AC) aikana ja/tai tentillä. Arviointikriteerit: Kts. englanninkieliset arviointikriteerit.

    Opettaja

    Taina Liu, Hanna Lähde

    Paikkoja

    1 - 60

    Koulutusohjelma

    Sairaanhoitajakoulutus, Rovaniemi

    Virtuaaliosuus

    3 op

    Arviointitavat

    H-5