Opiskelijan itsenäinen ja parityöskentely Ohjaavan opettajan ohjaus pienryhmissä Teamsilla tai muulla ohjaajan kanssa sovitulla tavalla. Ohjaavat opettajat ohjaavat ja tukevat työn etenemistä koulutuskohtaisen prosessin mukaisesti. Opiskelija toteuttaa opinnäytetyön toimeksiannon ja opinnäytetyösuunnitelman mukaisesti. Toteutusvaihe vaatii säännöllistä ja pitkäjänteistä työskentelyä ja prosessi voi sisältää myös kehittämistoiminnan tavoitteiden ja toimintatapojen uudelleenarviointia. Säännöllinen ja oma-aloitteinen vuorovaikutus ohjaajiin ja toimeksiantajaan auttavat opiskelijaa toteuttamaan työn. Opiskelija neuvottelee mahdollisista muutoksista työn ohjaajien kanssa ja dokumentoi työn ammattikorkeakoulun opinnäytetöiden raportointiohjeistuksen mukaisesti.
Marika Kunnari
1. Opinnäytetyön sisällön mukaiset hoito- ja terveystieteelliset tutkimukset ja kehittämishankkeiden raportit ja muut ajankohtaiset sosiaali- ja terveysalan tutkimukset ja aineistot. 2. Opinnäytetyöhön valitun tutkimus-tai kehittämismenetelmää tukevat aineistot esimerkiksi: Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi. Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy. Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto. Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino. Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto. TENKin tutkimuseettiset julkaisut. Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press. Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print. Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy. Virtuaaliaineisto Finnassa ja tukiaineistotMoodlessa.
Lähiopetus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Suomi
30.05.2022 - 31.12.2022
14.03.2022 - 23.05.2022
Pienryhmäohjausajankohdat: 30.5.2022 klo 16.00-18.00 Teams, Kaikkien yhteinen osuus klo 16.00-16.45. 29.8.2022 klo 16.00-17.30 Teams 3.10.2022 klo 16.00-17.30 Teams Jokainen opiskelija tai opiskelijapari varaa opinnäytetyökohtaisen kieliasuohjauksen hyvissä ajoin ennen opinnäytetyön esitarkastusversion jättämistä suomen kielen opettajalta.
Suoritusmerkintä 5 op, kun opiskelija on yhdessä ohjaavan opettajan arvioinut, että opiskelija on valmis siirtymään opinnäytetyön viimeistelyvaiheeseen.
Heidi Jaakola, Paula Korteniemi, Susanna Kantola, Sirpa Kaukiainen, Tiina Pekkala, Outi Mattila, Tanja Kyykkä
0 - 60
Sairaanhoitajakoulutus, Rovaniemi
H-5