R702HL41C Opinnäytetyön arviointi, 5op (133t) Projektityöskentely, Moodlessa toteutus Kompetenssit: - Innovaatio-osaaminen: opiskelija kykenee luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen. - Oppimisen taidot: opiskelija osaa hankkia, käsitellä ja arvioida tietoa kriittisesti ja tehdä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi Osaaminen: - Opiskelijana osaat tuottaa opinnäytetyön, joka voi olla tutkimus- ja/tai kehittämisraporttityyppinen. - Osaat arvioida opinnäytetyöprosessiasi ja -työtäsi. - Harjaannut esittelemään ja perustelemaan opinnäytetyötäsi,tutkimus- tai kehittämistyötäsi, sekä kykenet arvioimaan muiden esityksiä kriittisesti. - Osaat kirjoittaa kypsyysnäytteen, jolla osoitat perehtyneisyyttäsi opinnäytetyöhösi ja samalla hyvää suomen kielen taitoa. Mentelmät: opinnäytetyön tuottaminen ja aktiivinen osallistuminen esitysseminaareihinsekä kypsyysnäytteen kirjoittaminen
Marika Kunnari
1. Opinnäytetyön sisällön mukaiset sosiaali- ja terveysalaaja muut alaasisällöllisesti tukevattutkimukset ja kehittämishankkeiden raportit ja muut ajankohtaiset sote-alan aineistot. 2. Opinnäytetyöhön valitun tutkimus-tai kehittämismenetelmää tukevat aineistot esimerkiksi: Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi. Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy. Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto. Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino. Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto. TENKin tutkimuseettiset julkaisut. Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press. Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print. Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy. Virtuaaliaineisto Finnassa ja tukiaineistotMoodlessa.
Lähiopetus
Suomi
01.08.2021 - 31.10.2021
30.09.2020 - 31.07.2021
Kakki opinnäytetyön vaiheet A, B ja C,toteutuneet: suunnitelma (hyv-hyl),toteutus (hyv-hyl),arviointi (hyv-hyl) Kypsyysnäyte (sisältö ja suomenkieli: hyv-hyl), ohjeet Lapin AMK / Opinnäytetyö-sivusto Kokonaisarviointi: Opinnäytetyö arvioidaan kokonaisuudessaan:kiitettävä (5), hyvä (3-4), tyydyttävä (1-2), hylätty (0) Lapin AMKin opinnäytetyön arviointikriteerien mukaisesti.
Paula Korteniemi, Taina Liu, Sirpa Kaukiainen, Raija Seppänen
0 - 60
Sairaanhoitajakoulutus, Rovaniemi, Sairaanhoitajakoulutus (Inno)
H-5
Arviointi: Arvioinnissa noudatetaan Lapin ammattikorkeakoulun yleisiä opinnäytetyön arviointikriteereitä http://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opinto-opas,-AMK-tutkinto/Opinnaytetyoohje/Opinnaytetyon-arviointi