Projektityöskentely: - Opinnäytetyötä työstetään itsenäisesti eteenpäin esitarkastuspalautteen perusteella. Oppimistehtävät: - Opinnäytetyötä viimeistellään opettajan ohjauksessa esitarkastuspalautteen mukaisesti ja palautetaan valmis työ arvioitavaksi Moodleen. - Abstractin kirjoittaminen ja lähettäminen kielentarkastukseen. - Valmiin opinnäytetyön suullinen esitys. - Vertaisarviointi ja itsearviointi. - Kypsyysnäyte. - Opinnäytetyön arkistointi YKSAan. - Opinnäytetyön tallentaminen Theseukseen. - Ohjauskortin palauttaminen. Oppimisen ohjaus ja palaute: - Yksilölohjaus painottuen esitarkastuspalautteeseen. - Opinnäytetyön kirjallinen arviointi. Oppimisympäristöt: - Moodle - Exam - AC - Opinnäytetyön seminaari - Itsenäinen työskentely Läsnäolovelvoite: - Seminaarit ovat pakollisia.
Marika Kunnari
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta -opintojakson aineistot Moodlessa ja muu tutkimuskirjallisuus sekä tieteelliset artikkelit ja tutkimukset. Kirjallisuus: - Hirsjärvi, S.,Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi. - Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy. - Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. - Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. - Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. - Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. - Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008 tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto. - Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino. - Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto. - TENKin tutkimuseettiset julkaisut. - Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press. - Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print. - Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy. Artikkelit: - Kyngäs, H. & Vanhanen, L. 1999. Sisällön analyysi. Hoitotiede 11 (1). - Kyngäs, H., Elo, S., Pölkki, T., Kääriäinen, M. & Kanste, O. 2011. Sisällön analyysi suomalaisessa hoitotieteellisessä tutkimuksessa. Hoitotiede 23 (2). - Elo, S. & Kyngäs, H. 2008. The qualitative content analysis process. Journal of Advanved Nursing. 62 (1).
Etäopetus
Opinnäytetyöt tuotetaan yhteistyössä työelämän kanssa.
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
19.03.2021 - 31.07.2021
Syksy /2021
Syksy 2021
Arviointivaiheen suoritus 5 op on hyväksytty, kun opiskelija: - on suorittanut kypsyysnäytteen hyväksytysti. - on esittänyt valmiin opinnäytetyön suullisesti opinnäytetyöseminaarissa. - on tehnyt vertaisarvioinnin ja itsearvioinnin. - on arkistoinnut valmiin opinnäytetyön YKSAan. - on tallentanut valmiin opinnäytetyönsä Theseukseen. - on palauttaminen ohjauskortin ohjaavalle opettajalle.
Heidi Jaakola, Paula Korteniemi, Susanna Kantola, Sirpa Kaukiainen, Tiina Pekkala, Outi Mattila, Sini Santala, Tanja Kyykkä
0 - 60
Sairaanhoitajakoulutus, Rovaniemi
5 op
5 op
H-5