Oppiminen on organisoitu projektioppimisena, jossa ongelmia ratkotaan ongelmaperustaisesti. Oppimisprosessi sisältää ryhmätyöskentelyä, ryhmätehtäviä, ryhmäohjausta, tiedonhankintaa ja itsenäisiä oppimistehtäviä. Ohjaus tapahtuu prosessin aikana yksilö ja ryhmäohjauksena. Osaat suunnitella mediataideteoksen se voi olla: video kuvaa, installaatio tai animaatio. Osaat sisältösuunnittelun: kuva- ja äänikerronnan, lineaarisen ja non-lineaarisen käsikirjoittamisen.
Eija Rajalin
https://www.taike.fi/fi/web/mediataide/mediataide https://frame-finland.fi/2018/06/11/uusi-selvitys-suomalainen-mediataide-tarvitsee-yhteisen-strategian-ja-rahoituksen-vahvistamista/ Laybourne Kit, The Animation book Blair, Preston, Cartoon animation http://animaatioklinikka.fi/index.php?id=animaation-tuotantoprosessi Alltonen Jouko, Käsikirjoittajan työkalupakki 1994
60% Lähiopetus, 40% Etäopetus
Suomi
10.01.2022 - 20.02.2022
Opintojakson laajuus on 5 op. Se vastaa opiskelijan noin 133 tunnijn työpanosta.
01.10.2021 - 10.01.2022
Opintojakson arviointiin käytetään pisteytystä, joka muodostuu oppimistehtävien pisteistä ja valmiista produktiosta. Hylätty: Valmis produktio palauttamatta tai pisteet jää alle 50 1 = 50 - 59; 2 = 60 - 69; 3= 70 - 79; 4= 80-89; 5= 90 - 100 Yksityiskohtainen pisteytys avataan opintojakson Moodle-ympäristössä. Oppimista arvioidaan (prosessiarviointi) ja osaamista (tuotosarviointi) koko lukukauden ajan ohjauksen ja palautteen keinoin. Arvosteluasteikko on 1-5, hylätty. 1 Tiedät dramaturgian ja montaasin lineaarisessa ja non-lineaarisessa kuva- ja äänikerronnassa. Tiedät miten installaatio rakentuu 3 Tiedät dramaturgian ja montaasin lineaarisessa ja non-lineaarisessa kuva- ja äänikerronnassa ja osaat hyödyntää omissa teoksissasi. 5 Tiedät dramaturgian ja montaasin lineaarisessa ja non-lineaarisessa kuva- ja äänikerronnassa ja osaat hyödyntää omissa tai tilatuissa teoksissasi.
Panu Pohjola, Anitra Arkko-Saukkonen, Eija Rajalin, Jari Penttinen
10 - 30
Kuvataiteen koulutus
2 op
H-5